CarAT Tuning party Piešťany

25. jún 2015Publikoval P. Kovács

Minulý piatok si to majitelia rýchlych, unikátnych, pretvorených a milovaných áut nasmerovali na západ republiky. Ak ste zazreli 19.júna "iné" auto na ceste, z veľkou pravdepodobnosťou to malo namierené do Piešťan, kde sa na letisku konal 12.ročník tejto mega tuningovej akcie. Aktérov aj divákov lákal tradične bohatý program, ktorý začal v piatok večer tanečnou zábavou, koncertmi raperov aj obľúbenou voľbou Miss Carat. Aj keď motoristické disciplíny vrcholili v sobotu, počas prvého dňa už kreslili driftéri svoje čiary, takže pri rozkladaní stanov a konzumácii prvých drinkov bol akustický podmaz už zabezpečený...

carat tuning

Ako sa to už za posledné roky začína profilovať, väčšina štvorkolesových chuťoviek dorazila v sobotu ráno a treba skonštatovať, že piatkový večer je o niečom úplne inom, ako o vyleštených autách a holdu istej značky áut, prípadne motoristickej disciplíny. Ako to odznelo z úst mnohých tu prítomných, piatkový CarAT je festival ako ostatné, s tým že ľudia stanujú pri svojich autách. Problém je ale v niečom úplne inom. A to všeobecne v dnešnej generácii mladých ľudí, ktorí vo väčšine prípadov nemajú ani len potuchy čo je to normálna zábava...

carat tuning 

Návštevníci, ktorí dorazili v sobotu - zvedaví na hodnotnú, motoristickú podívanú, aj tí, ktorí sa dokázali pozviechať po dlhej noci a nemali problémy s delíriom však spokojní určite boli. Od rána do večera, kedy sa na hlavnom pódiu odovzdali ceny sa neustále jazdilo ako na 1/4-míľovej šprintérskej dráhe, tak aj na dočasnom driftovacom polygóne letiskového areálu. Do bojov v disciplíne drag racing sa registrovalo celkovo 147 pretekárov, ktorí bojovali o trofeje a cenné body v rámci 3.kola slovenského šprintérskeho šampionátu. Najlepší absolútny dosiahnutý čas 10,475 s pri rýchlosti 220 km/h spomedzi áut získal Michal Cehula z Profituningu na vozidle Audi S2. V triede Motocykle si cenu za absolútne víťazstvo prevzal pretekár Milan Hrnčár jazdiaci na upravenom Suzuki GSX-R 1000, ktorý pokoril 1/4-míľovú trať v čase 9,548 s. pri max. rýchlosti 234km/h.

carat tuning

Výsledky šprintov na 402m (víťazi v jednotlivých kategóriách):

Autá trieda PROFI:

P2: Ivan Cich (Seat Ibiza), P3: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo), P4: Rudolf Čavajda (Lancer EVO), P5: Pavol Buček (Tiger racing), P6: Michal Hanek (Honda Civic), P7: Daniel Kahák (motokára)

Autá trieda STREET:

S0: Igor Šťavina (Škoda 120), S1: Ondrej Jančo (Honda Civic), S2: Andreas Stricker (Civic turbo), S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe), S4: Michal Cehula (Audi S2), S5: Ondrej Vasičák (Audi RS6), S6: Tomáš Lupták (Seat Leon), S7: Ivana Kabátová (BMW 335xD)

Absolútni víťazi: 1. Michal Cehula (Audi S2), 2. Rudolf Čavajda (Lancer EVO), 3. Ondrej Vasičák (Audi RS6)

MOTOCYKLE:

M1: Michal Zeman (Yamaha R6), M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750), M3: Erik Szalay (Kawasaki), M4: Štefan Szabó (Kawasaki ZZR 1400), M5: Milan Hrnčár (Suzuki GSX-R 1000)

carat tuning

Sezóna 2015 je pre slovenských driftérov žiaľ veľmi smutná a okrem medzinárodného závodu, ktorý sa odjazdil 8.mája na Slovakia Ringu v rámci Power festu, boli pravdepodobne preteky iDry King of Drift Slovakia druhou a aj poslednou možnosťou pomerať si sily v kontrolovanom šmyku. Na pomalú, technickú trať sa prišlo z blízka pozrieť celkovo 33 pretekárov, ktorí boli rozdelení do tried PRO a STREET. V kategórii profíkov sa po finálových dueloch dostali traja Slováci - tretie miesto si vybojoval Marián Nikš, druhé nedávny víťaz francúzskeho kola King of Europe Noro Kováčik a prvý skončil na ľahkom a obratnom BMW E30 pick up Marko Hučko. Medzi začiatočníkmi sa najvyššie dostali traja jazdci na vozidlách BMW E36 - bronz si vyjazdil Filip Mokráň, striebro János Onódi a najväčšiu trofej získal Ján Konečný.

carat tuning

Sobotu 20.júna mali vo svojich diároch poznačenú aj účastníci statickej disciplíny, ktorá beží pod hlavičkou česko-slovenského seriálu TotalDip Tuning battle 2015. Na ohradený pľac dorazilo pekných pár výnimočných kúskov, medzi ktorými nechýbali pravidelné káry, videné dá sa povedať na všetkých kvalitných zrazoch, ale ani vozy doposiaľ ukrývané pred zrakmi fanúšikov.

carat tuning

Nasledujúca vysokooktánová akcia, kde sa zídu opäť na jedno dejisko šprintéri, leštenkári aj milovníci mohutných basov v kufri, sa usporiada 4.júla na letisku v Boľkovciach pri Lučenci. Vidíme sa...

carat tuning

10,6 sekundový čas 750-koňovej RS6 postačil na víťazstvo v triede Street5.

carat tuning

Český matador Miloš Bernátek ukončil preteky predčasne kvôli roztrhnutej reťazi.

carat tuning

Pikoška Jiřího Nikla - BX, ktorý dal 402 metrov za 13,1 sekundy! :)

carat tuning

Golf R MK6 vs. MK7. To rýchlejšie 7.generácie zajazdilo krásny čas 12,5 sekundy.

carat tuning

Víťazstvo v triede veľkých dízlov brala Ivana Kabátová na pouličnej rakete BMW 335xD, vyladenej firmou Profituning.

carat tuning

Absolútnym víťazov spomedzi áut sa stal Michal Cehula na street legal S2-ke.

carat tuning

Víťaz triedy Street2 Andreas Stricker z Rakúska a jeho Civic 1.3 turbo, ktorý dá štvrťmíľu pod 13 sekúnd! Nehovoriac, že sme sa s ním ponaháňali aj cestou domov na diaľnici a jazdí to veru fakt šialene...:)

carat tuning

"Red Killer" pilotovaný Attilom Sidóm skončil na druhom mieste v triede Profi5.

carat tuning

Najlepší čas tejto vyše 800-koňovej M6 Gran Coupé z dielne PP Performance činil 12,0 sekundy.

carat tuning

Milan Šovčík a jeho 13-sekundová Honda Civic turbo.

carat tuning

Na štartovej čiare Tomáš Polonec a Fiat 127 turbo z dielne Italpol racing.

carat tuning

Brutálne EVO z dielne Max motorsport zvládlo trať v čase 10,773 sekúnd.

carat tuning

Logo Power na správnom mieste ;) Ďakujeme Buky!

carat tuning

carat tuning

René Alexander otestoval novú techniku Toyota GT86 s motorom Toyota Supra 2JZ.

carat tuning

carat tuning

Víťazné auto driftingového zápolenia.

carat tuning

Zadriftovať si prišiel aj Peter Vahančík na svojej M3-ke.

carat tuning

carat tuning

foto: Martin Cyprian