Profituning 2023

Cayenne Turbo: Winter daily po Fínsky

05. február 2023Publikoval M. Lábaj

Aj keď sneh u nás napadne dvakrát za zimu, vždy je to vtedy keď niekde potrebujete ísť. Posledné týždne sú celkom bohaté na sneh, dokonca aj u nás na juhu, kde je stále teplo a mokro máme zopár centimetrov snehu. Keď však Roni Collin videl predpoveď počasia, nenechal nič na náhodu. Na zimu si postavil zvýšené Porsche Cayenne Turbo.

Roni býva vo Fínsku na jednom z mnohých ostrovov. S pevninou je spojený jedinou cestou. Takže ak sa cesta zablokuje, nastáva celkom problém. Na jar či počas jesene sa cesta niekedy stratí pod vodou. V zime ju zase pokryje pekných pár centimetrov snehu. Jeho cieľom bolo teda spomínanú cestu prejsť za akýchkoľvek okolností.

Cayenne dostal lift kit od Eurowise, ktorý zvýšil podvozok o 76,2 milimetrov (3 palce). Oba plastové nárazníky skrátil a pod nich Roni namontoval pevné kovové trubkové rámy. Predný rám nesie i štyri prídavné svetlá Baja Design LED. I originálne svetlá boli prekopané na modernú LED technológiu. Ku off-roadovému vzhľadu bola doladená aj farba. Pôvodnú striebornú farbu nahradil odtieň Porsche Black Olive.

Zdajú sa vám disky povedomé? Sú to totiž kolesá z Porsche 997 Cup značky BBS s centrálnou maticou. Akurát sú prestriekané do čiernej a obúvajú 33-palcové pneumatiky Yokohama Geolandar M/T. Pod zadným rámom je namontované hmlové svetlo Cartek podľa FIA špecifikácie – takisto z Porsche Cup vozidla. Pod kapotou Cayennu Turbo je uložený 4,8-litrový V8 agregát s výkonom okolo 500 koní. Roni jedine premiestnil olejový chladič a výfuk odľahčil od tlmičov. Brutálny, no stále symfonický zvuk.

Rozľahlý interiér má takisto nádych závodného auta. Vodičovi do ruky skvele padne volant z pretekárskeho Porsche s funkčnými pádlami radenia pod volantom. Ani v poriadnej zime však nie je studený, volant vylepšili o vyhrievanie. Predný rad sedačiek nahradili športové škrupiny Recaro Pole Position, ktoré tiež majú dorobené vyhrievanie. Teplo je základ. A drevená hlavica voliča prevodovky nemá chybu. Vyrobili ho v lokálnom meste Porvoo a odkazuje na radiace páky z vozidiel Porsche 917 Le Mans. Na prístrojovej doske je stojan, do ktorého sa zmestí všetko, čo by ste kedy potrebovali na dobrodružstvo v teréne. Roni neplánuje prejsť s autom pol sveta, ani nevyznáva kultúru so stanom na streche. Len potreboval auto, ktorým prejde cestu kedykoľvek a za akýchkoľvek podmienok. Z Porsche Cayenne Turbo si postavil ideálne každodenné auto na zimu. A čo leto? Na moment, keď sa cesty vyčistia od štrku čaká v jeho garáži Porsche 911.

text: M.Lábaj, foto: Vladimir Ljadov - speedhunters.com