Profituning 2021

Chevrolet Corvette Z06

01. november 2021Publikoval M. Lábaj

Ôsma generácia Chevroletu Corvette prekvapila celý motoristický svet. Prvýkrát od predstavenia na trh v roku 1953 uložil Chevrolet motor uprostred. Novou koncepciou prekvapenia ale neutíchajú. Na svetlo sveta vyšla výkonnejšia verzia s prívlastkom Z06 a novým, atmosférickým motorom LT6.

Za prednými sedadlami sa nachádza úplne nový osemvalec s kódovým označením LT6. Technické špecifikácie V8 znejú nasledovne: výkon 680 koní (500 kW), 623 Nm krútiaceho momentu a červené pole pri 8600 ot/min. Jedná sa o motor s tzv. plochým kľukovým hriadeľom. To znamená, že ojnice piestov sú voči sebe otočené o 180 stupňov. LT6 má objem 5,5-litra a vzduch do valcov vháňa atmosférický tlak. Na svoje mazanie využíva suchú olejovú vaňu s 7,6-litrami oleja. Corvette Z06 s ním dokáže zrýchliť z nuly na 96 km/h za 2,6 sekúnd. Pole s údajom o maximálnej rýchlosti bolo ale zatiaľ prázdne.

Hlavný inžinier Tadge Juechter prezradil, že navrhnúť takto veľký motor s plochou kľukou bola pre celý inžiniersky tím veľká výzva. Nikto totiž doteraz nepracoval s objemom 5,5-litra. Napríklad Ferrari síce tiež využívalo ploché kľuky, avšak nikdy neprekročili hranicu 4,5-litra. V procese vývoja bola LT6 schopná svojimi obrovskými vibráciami sama seba rozobrať. Pri testovaní sa stalo, že sa povoľovali olejové filtre. Všetky detaily sa však tímu podarilo vyriešiť. Na svoje dielo môžu byť právoplatne pyšný.

Nový motor ale nie je všetko, čo Corvette C8 Z06 ponúka. Zvonku sa podobá na závodnú C8.R, je možno badať širší predný i zadný nárazník a väčšie bočné otvory. Predný nárazník splňuje aj náročnejšie požiadavky na chladenie motora, prevodovky a bŕzd. V ponuke je karbónový set, ktorý obsahuje väčší predný splitter, aerodynamické kryty podvozka a veľký zadný spojler. Pod ním je štvorica koncoviek ladeného výfuku špeciálne pre tento motor.

Ak by to stále bolo málo, treba zaškrtnúť balík Z07. S ním dostanete podvozok FE7 s magnetickými tlmičmi a pneumatiky Michelin Pilot Sport 2R ZP, ktoré môžu byť obuté i na diskoch z uhlíkových vlákien, pričom ušetria 18,6 kíl z neodpruženej hmotnosti. Corvette Z06 by sa podľa plánov mohla začať vyrábať už v lete roku 2022. Jej cenu sa dozvieme až s jej príchodom na trh niekedy v 2023.

text: M.Lábaj, foto: Chevrolet