Civic Coupe turbo drag spec

15. jún 2020Publikoval P. Kovács

Veľavravné slovné spojenie "Civic turbo" hýbe mysľou dragbanditov po celom svete a nie je tomu inak ani v našich končinách. Jeden extrémnejšie - výlučne na drag racing prerobený kus behá po štvrťmíľach u našich južných susedov a prednedávnom dostal úplne nový kabát. Vo svetovom meradle určite nepatrí medzi najrýchlejšie predokolky svojho druhu - existujú v bohatších končinách Zeme preplňované Hondy, ktoré pokoria 402-metrov v čase so sedmičkou na začiatku, no každopádne si aj špeciál Györgya Kissa zaslúži našu pozornosť.

Brutalitku, ktorú môžete poznať aj z boľkovského Power festu poháňa 4-valec objemu 1940ccm, ktorý produkuje aktuálne výkon okolo 600 konských síl. Pri hmotnosti auta 910kg to so správnym drag obutím postačuje na čas 9,8 sekundy pri najlepšej maximálke v cieli 242km/h. Jedná sa o vozidlo na trubkovom ráme od známeho maďarského konštruktéra skeletov Olivéra Zsákaiho, na ktorý sa pripevnili pôvodné oceľové zadné blatníky a strecha. Ostatné časti (odnímateľný predok, dvere a zadná časť) je vyrobená zo sklolaminátu. Tlak vzduchu zabezpečuje turbo Garrett GT40, prevodovka je zatiaľ sériová, avšak o prenos sily sa stará 2-lamelová spojka Tilton. Zaujímavosťou je pôvodná riadiaca jednotka, ktorá sa následne upravila na programovateľnú. Majiteľa čaká investícia do zákazkovej prevodovky, keďže aktuálne môže slimák fúkať len pod tlakom 1,3 bar. Celý agregát je ale stavaný na 2,5 bar, čo by sa už však manuálu zďaleka nepáčilo...

text: Kovács, foto: Gy.Kiss