Profituning

Corvette C3 Rambo

27. júl 2020Publikoval M. Lábaj

„Je to americké, je to široké, vyzerá to drzo a navyše, je to zelené.“ Takto opisuje Garrett Randall svoj Chevrolet Corvette tretej generácie. Autu podľa popisu dal i výstižnú prezývku – Rambo. Pri každom sadnutí na volant však na tvári dokáže vyčarovať ten príjemný úškrn, ktorý vám prinesie pocit, že nesedíte v niečom obyčajnom.

Garrettova láska k štvorkolesovým mašinám sa prejavovala už v jeho útlom veku. Vtedy jeho otec vlastnil tiež neobyčajný voz, DeTomaso Pantera z roku 1972. Počas strednej školy spolu s otcom postavili očarujúce ‘67 Camaro a neskôr začal i pretekať na modeli El Camino v slalomových disciplínach. Nezvyčajné auto na takýto šport, zakrátko na to aj prišiel a preto začal hľadať vozidlo s lepšími vlastnosťami.

A ako sa hovorí, kto hľadá, ten nájde. Tak aj on našiel ideálne auto podľa svojich predstáv. Bola to Corvette C3, ročník 1970, ktorý zazrel v jednej z dielní vo svojom okolí. Jej majiteľ si ju upravoval podľa seba, lenže Garrettovi sa ho podarilo presvedčiť aby kľúčiky od nej skončili práve v jeho rukách. Stavba auta podľa snov sa tak mohla začať.

Vám to môžem prezradiť, ale sľúbte, že to nepoviete veteránistom! Corvetta bola pôvodne vyrobená s motorom LT1, čo potvrdili aj zhodujúce sa čísla na motore a karosérie. Našťastie už predtým bola upravená, dokonca sa na nej závodilo už v 80-tych rokoch. Šťastný nový majiteľ sa tak necítil až tak zle, keď sa do nej rozhodol „špárať“.

Úpravy boli dosť rozsiahle. Corvette stojí na úplne novom podvozku so športovými ramenami z guľatinky a skvelými tlmičmi na každom kolese. Došlo taktiež k úprave karosérie, vpredu k nárazníku pridali čierny spojler a upravili aj otvory na kapote. Zadok dotvarovali veľkým spojlerom v štýle NASCAR a roztiahli blatníky koľko to len išlo. Potom už ostávalo len Corvette nalakovať. Garrett si na svoje auto vybral vojenskú tmavo-zelenú farbu. Medzi prednými kolesami je uložený osemvalcový motor s kódom LS6. Aj ten si prešiel vylepšeniami v dielňach Mullenix Racing Engines. Okrem lepšieho chladenia je kŕmený na mieru vyrobeným palivovým systémom so vstrekovaním. Silu na zadné kolesá prenáša 6-stupňová manuálna prevodovka T56. A ak by jej bolo viac ako momentálne treba, brzdy Wilwood sa postarajú o jej skrotenie. Garrettova Corvette C3 je jednoducho krásnym dielom zmiešaným v dokonalom pomere retro tvarov a modernej techniky.

text: M.Lábaj, foto: Four Speed Films