Custom dream - Buick Regal
Táto zámorská klasika bola pôvodne zakúpená 24.11.1976 u tamojšieho predajcu vo Viedni. V roku 1978 už zmenila majiteľa, ktorých sa následne vystriedalo päť, aby napokon 01.09.2005 opustila Rakúsko. Na tachometri bolo práve 27.550 míľ. Po dlhej ceste, keď motor a prevodovka už boli minulosťou sa dostalo auto do správnych rúk na Slovensko...
Auto bolo ihneď po dovoze kompletne rozobraté, oddelené od šasi, vybraté boli všetky okná, odstránený interiér aj elektrika. Karoséria bola odstránená od všetkých farieb a nánosov, aby bolo vidieť, ako sa čas na nej podpísal. Až na pár odrenín a prehrdzavené dvere spolujazdca a zadné blatníky, bolo zámorské vozidlo v slušnom stave. Dvere sa vyvarili, zadné blatníky ručne vykovali a osadili nižšie, k tomu sa prispôsobili nárazníky – pričom ich nový majiteľ musel rozrezať pozdĺž a rozšíriť. Z toho dôvodu samozrejme museli aj predné blatníky prejsť zmenou a teda byť dovarené, aby bola dodržaná línia. Následne bola odstránená koža zo strechy, vyhladili sa všetky chrómové lišty a zavarili zadné okná v stĺpikoch, čím dostalo auto jednoduchší – elegantnejší vzhľad. Sterilnej čistote prispelo aj odstránenie všetkých kľučiek, zámkov, emblémov a okrasných líšt z karosérie. Predná kapota prešla tiež zmenou – bola rozrezaná a boli dovarené nasávače pre lepší prívod vzduchu k motoru. Spodná časť karosérie bola dôkladne opieskovaná a pozinkovaná a ošetrená jednotlivými vrstvami. Šasi boli opieskované, pozinkované a nalakované vo farbe karosérie. Všetky ramená boli tiež opieskované a následne vyleštené a prichystané na pochrómovanie, navyše dostali nové silentbloky a čapy. Tiež zadná náprava dostala nové uloženia a červenú farbu. V prípade kolies padla voľba na 18-palcové horčíkové disky z Ferrari Maranelo 550 z roku 1997. K ich inštalácii bolo potrebné použiť podložky, ktoré zmenili rozteč vpredu o šírke 5 cm a vzadu o 3,5 cm. Samozrejme aj brzdy prešli zmenou – vzadu bubnové boli odstránené a nahradené kotúčovými z modelu VW Sharan. Predok bol ponechaný s použitím špeciálneho obloženia pre lepšiu brzdnú dráhu od firmy PowerStop. Takže keď už auto pekne stálo na kolách, mohli sa dopasovať všetky karosárske diely a prišlo na rad lakovanie.
Keďže neboli v aute objednané príplatkové sedadlá, vpredu dominovala lavica v klasickom americkom štýle, ktorú chceli ale opticky rozdeliť, aby vyzerala ako dve oddelené sedadlá. Predná rozmerná sedačka dostala zaoblené tvary, boli odstránené opierky hlavy, spodná časť sa znížila a v strede predelila modrým pásom tak, aby čo najviac budila dojem dvoch separovaných sedadiel. Očalúnili sa i všetky plasty, zadné plato a zo spodnej časti bočných tapacírov a hlavného madla boli odstránené koberce. Nová tkanina bola vyrobená na mieru, palubná doska bola obtiahnutá do modrej kože, stred do krémovej a spodná časť bola nalakovaná vo farbe karosérie. Volant je vlastnej výroby a bol namontovaný aj hasiaci prístroj. Ozvučenie interiéru tvorí jednotka Alpine, ktorá cez zosilňovač poháňa reproduktory Pioneer a subwoofer.
Originálny agregát bol nahradený zhodným od Chevroletu s aickou prevodovkou TH350. Blok pohonnej jednotky dostal ostrú vačku, novú kovanú kľuku, ojnice a piesty. Bolo potrebné vymeniť štartér, keďže pôvodný nemal silu tento kolos roztočiť. Originálne hlavy sa znížili, zbrúsili a obohatili o nové ventily a struny. Na hlavy sadli nové ventilové veká s odparovaním a do stredu bolo osadené športové sanie. Benzínová zmes je sprevádzaná dvomi športovými karburátormi s difúzorom v chrómovom prevedení, ktoré dopuje športové čerpadlo. Zladený motor dostal kompletné nerezové zvody s duálnym výfukom o priemere 71 mm, ukončeným pred zadnou nápravou. Hnaciu silu na zadnú nápravu vyprevádza 3-stupňový a TH-350, vybavený športovým hydromeničom a športovými lamelami BH a prídavným olejovým chladičom.
Technické údaje:
Buick Regal
rok výroby: 1976
Motor:
Blok 350 Chevrolet V8 5,7l, kompresný pomer 10/8:1, kované piesty a ojnice, ložiská SPEED PRO - FEDERAL MOGUL, tesnenia FEL PRO, ostrá vačka, zdvihátka, tyčky COMP CAMS, rozvodový set s dvojitým časovaním COMP CAMS, odparovanie MOROSO, zosilnene olejové čerpadlo PERFORMANCE PARTS, tesniaca sada SPEEDWAY, sviečkové káble ACCEL, štartovacia cievka POWERMASTER, alternátor, rozdeľovač a kryt termostatu SUMMIT, športove benzínové čerpadlo EDELBROCK, regulátor tlaku paliva HOLLEY, športové karburátory EDELBROCK 500CMF, sanie EDELBROCK, filter K&N, elektrický ventilátor, nerezové zvody a páskou THERMO TEC, dvojitý nerezový výfuk 71mm, športový tlmič, výkon po úpravách 440PS/690Nm
Pohon:
3-stupňový a TH-350, vybavený športovým hydromeničom a športovými lamelami BH a prídavným olejovým chladičom GSXR 1100
Podvozok:
Predná náprava - chrómové ramená, športové pružiny, tlmiče MONROE, uloženie ramien ENERGY SUSPENSION, silnejší stabilizátor, nové čapy, silentbloky a ložiská; zadná náprava - chrómové ramená, kryt diferenciálu, kotúčové brzdy VW SHARAN, tlmiče MONROE, nové ložiská, guferá červená FERRARI, chrómové vzpery vrchné aj spodné, športové pružiny Hotchiks
18-palcové horčíkové disky Ferrari Maranelo 550 šírky 8,5 a 10,5´´, pneu: 225/40, resp. vzadu 265/35
Karoséria:
Opieskovaný pozinkovaný spodok, unter body protection, zníženie vpredu o 15 cm, vzadu o 9cm, predná maska BKgarage, odskoky dverí a kufra, elektrická anténa, prevarený výfukový tunel, nové tesniace gumy, kompletne vyčistená karoséria od všetkých líšt, odstránená kožená strecha, vyvarené zadné okná, zámky a kľučky na dverách, rozšírené nárazníky o 6cm, odrezané zadné blatníky a osadené o 6cm nižšie, predné blatníky predĺžené o 6cm, vsadené nasávanie motora do prednej kapoty, nový lak včetne všetkých chrómových líšt a nárazníkov
Interiér :
Kompletné prečalúnenie, spodná časť palubovky vo farbe auta, vršok očalúnený, volant BKgarage, budíky SUMMIT RACING, autorádio ALPINE CDE 9882 RI, repro PIONEER, zosilňovač MAC AUDIO ATTACK 4050, subwoofer URBAN AUDIO WORKS, koberec-výrobný závod AUDI Q7, zrušené opierky hlavy, spodná časť sedadiel predĺžená a zaoblená, stredový tunel znížený, vyšitie nových emblémov Buick
foto: BKgarage