Profituning 2021

Custom Fastback

23. jún 2021Publikoval M. Dzadík

Ford Mustang predstavuje ikonické slovné spojenie, pri ktorom poskočí srdce každému petrolheadovi. Mark z Austrálie je jedným z nich, pretože svoj život zasvätil stavbám a prestavbám rôznych kultových vozidiel ako Holden, VW Beetle, Chevy Impala, či 69 Pontiac. Jeho zatiaľ najnovším a dokončeným počinom je Ford Mustang z roku 1965 vo verzii Fastback. Za viac ako 50 rokov života modelu Mustang sa ich predalo niekoľko miliónov a je to pritom jedno áut, ktorých sláva nevymrie nikdy. Tento dvojfarebný počin bol stvorený za necelých 12 mesiacov, vrátane stavby motora a samotného lakovania karosérie.

Dizajn Mustang je sám o sebe viac než dokonalý, preto sa Mark rozhodol urobiť len nepatrné množstvo efektných zmien týkajúcich sa custom mriežky chladiča a veka palivovej nádrže, odstránenia výduchov C stĺpika a zákazkových kovových rámčekov zadných svetlometov. Keď boli úpravy dokončené, Mark sa rozhodol pre výrazný oranžový lak z dielne PPG, ktorému sekundujú čierne prvky karosérie ako strecha, nárazníky či zadné čelo. Čierne sú tiež štýlové 20 palcové disky Intro Wheels v práškovej farbe. Z dôvodu šírky 10 palcov vzadu bolo nutné prekopať celú zadnú nápravu. K slovu sa dostal trubkový rám zadnej nápravy, zosilnené boli polosi Moser a štvorbodové zosilnenie nápravy cez tiahla. Celý podvozok je pritom postavený na tlmičoch Helix, ktoré výrazne zlepšujú ovládateľnosť tejto nádhery. Firma Helix taktiež dodala brzdové ústrojenstvo pre prednú nápravu v podobe brzdových kotúčov s priemerom 330mm.

Možno ste si všimli, že z prednej kapoty trčí niečo, čo sa v našich končinách len tak bežne nevidí. Laicky povedané sa jedná o osem „komínov“ v čiernej farbe. Odbornejšie povedané sa jedná o prívod vzduchu k štyrom karburátorom Weber, ktoré dopujú mohutný agregát. Mark vybavil tento Mustang 7-litrovou (427ci) V8-čkou z dielne Windsor! Ak sa na motorový priestor pozrieme pozornejšie, takmer všetko vrátane hliníkových hláv valcov Edelbrock je práškované čiernou farbou. Nečudo, veď Mark je vlastníkov firmy na práškovanie. Konečne zmena oproti vylešteným motorovým priestorom plných chrómu a nerezu.

Interiér je okrem čalúnenia kožou Sandstone nastriekaný do rovnakého odtieňu PPG Orange – to znamená doorboardy, palubovka a stredová konzola. Zaujímavosťou prestavby interiéru je fakt, že predné sedačky pochádzajú zo staršieho modelu Hondy! Chrómové resp. leštené sú kľučky, madlá okien, kryt budíkov značky Autometer, držiaky pohárov, štýlový dvojramenný volant a vlastne všetky pohyblivé či statické prvky interiéru. Vážnosť Markovej zanietenosti podčiarkuje už len fakt, že v tomto aute nenájdete žiadnu audio zástavbu. Namiesto nej sa Markove sluchové receptory orientujú na úžasný zvuk vychádzajúci spod prednej kapoty...

Motor: Vidlicový osemvalec 427 ci Dart Windsor (7-liter), ojnice Scat, kované piesty Ross, kovaný kľukový hriadeľ Scat, hydraulická vačka Bennett Racing, hliníkové hlavy valcov Edelbrock, sacie potrubie Edelbrock, štyri karburátory Weber 48IDE, jednotka zapaľovania MSD 6AL, hliníkové veko ventilov, MSD rozdeľovač, Billet ventily, oceľové palivové hadice, nerezové zvody Pacemaker, výfukové tlmiče Hooker, nerezové výfuky s priemerom 65mm
Podvozok: Konverzia riadenia, tlmiče Helix, vpredu brzdové kotúče Helix 330mm s Helix brzdičmi, zadok séria bubnové brzdy, disky Intro vpredu 20x8,5in, vzadu 20x10in, pneu Kumho 225/30 vpredu a 255/30 vzadu
Pohon: Náhon na zadné kolesá, štvorstupňový a, radička Quiksilver, prevodový pomer 4.11:1, poloosi Moser, tiahla MacDonald Brothers
Karoséria: Oranžový lak PPG v kombinácií s čiernou, odstránené výduchy C stĺpika, vinylové pásiky carbon style, zákazkové kovové kryty zadných svetlometov, zákazkové hliníkové veko nádrže, upravená mriežka chladiča, zákazkové kľučky dverí
Interiér: Čalúnený kožou od Sandstone, predné sedačky Honda, zákazkový volant Intro, budíky Autometer, zákazkový kovový kryt palubnej dosky, zákazková centrálna konzola, zákazkové lakťové opierky, madlá okien a pedále

text: Milan Dzadík, foto: Ben Hosking