Ďalší pacient z Droppedcrew
A keď "dropped", tak zabudnite na off-road, tu sa musí každý plaziť po zemi. Výnimkou nie je ani Michal - pravidelný účastník slovenských zrazov na svojej Ibize, ktorá akurát dosiahla vek dospelosti. Aj toto auto je príkladom toho najsprávnejšieho prístupu k téme - nejde o zakúpený, hotový tuningový projekt, ani náhly výstrel do tmy, ale ide o evolúciu a neutíchajúcu pohnútku niečo vylepšovať. Malý hatchback sledujeme dáky čas, každou sezónou niečím prekvapil a bolo na čase, že sa na trenčianskom Power feste Magpie chopil práce a nacvakal nám set fotografií.
Sem-tam konzervatívci vytýkajú mnohým dnešným počinom prelievanie sa štýlov, chaotickosť v prístupe k úprave auta. Že spolu stance a racing, či európsky clean style s výrazným interiérom a hudbou nejdú dokopy. S týmto sa nemusíme stotožňovať, veď v dobe, kedy sa k obleku hodia aj tenisky sa treba aj v tuningu odpútať od nejakých klišé. Dnes to už nie je vyhranenom postoji, žijeme v modernej dobe a ak to ako celok ladí a páči sa to majiteľovi, tak dávame lajk.
Mišova Ibizka sivou farbou, tmavými akcentmi, pekným postojom, decentným polepom a kontrastujúcim interiérom spĺňa všetky predpoklady k úspechu na dnešnej scéne. A športovo sa chcú dnes tváriť pomaly aj detské kočíky či domiešavače, tak prečo neokoreniť víkendové auto závodnými doplnkami? A keď čierna papuľa, tmavé svetlá a polorám, tak už v závodnom feelingu aj "štartové číslo" na dverách a hranatý stredový komín v zadnom difúzore. Všetko sedí, všetko pasuje, fajn...
" Začalo to kúpou malého auta do mesta, ale za mesiac prišiel prvý športový podvozok JOM. Objednali sa nárazníky - predný FR, zadný Cupra, chvíľu som sa povozil, pomenil pár druhov kolies a prišlo ku vytiahnutiu blatníkov. Časom ma Banánko nahovoril na interiér, pri ktorom mi pomohli kamaráti a rodina. Auto bolo pôvodne strieborné, tak prišlo aj na zmenu farby. Najskôr to bola hnedá, potom maskáčová, ale prišla doba šedých, tak som uvážil, že RS Octavia nevyzerá zle...
Popri laku som doma zrobil bi-xenóny, nahodil nové kolesá, chvíľku sa pobehalo po zrazoch, ale furt tomu niečo chýbalo! Začal som zháňať Aero nárazník, ktorý sa u nás zháňa veľmi ťažko a ešte prišla korona, tak som sa nejako cez známych dostal ku kontaktu a nárazník prišiel z Prahy. Zadný nárazník je vlastná produkcia - objednal som Cupra 6j a prevaril na 6l - bol to boj, ale je to tam :). Keďže ideme s dobou, s kamošom Tomášom sme zbúchali vzduchový podvozok a keďže ma omrzeli staré kolesá, namontovali sa upravené Arteky. Interiér sa dotvoril sedačkami Sparco, ktoré po zakúpení hneď išli na čalúnenie a dorobil som do zadnej časti bezpečnostný rám.
Na záver by som sa chcel poďakovať priateľke Dominike, bratovi a babke Márii, ktorá mi tú sejačku stráži.
Seat Ibiza 1.9TDi, rok výroby 2003
Motor: Vznetový 4-valec 1.9TDi 74kw, lakované kryty a nádobky
Podvozok: Športový nastaviteľný podvozok TA Technix s mechmi Rubena, kompresor Viair 444, vypílený nosník, vzadu odklony kolies, vetrané brzdové kotúče Brembo, disky Artek L nalímcované 9j-10j
Karoséria: Vytiahnuté blatníky, predný nárazník limitovaná edícia Seat Ibiza Aero, zadný nárazník vlastnej výroby - vrch Ibiza 6l, spodok Cupra 6J, koncovka výfuku v strede, zadné svetlá vo fólii, celolak Octavia RS, bi-xenóny
Interiér: Športové sedačky Sparco, polorám, kompletné čalúnenie a lakovanie, predné reproduktory Morel Maximo 6, výšky a stredy Hollywood, subwoofer Digital Desing 1512, zosilňovač JBL
text: P.Kovács, foto: Ján Straka - Magpie