Ďalšie umelecké dielo od Pagani
V ére aktuálnej Utopie – v poradí tretieho modelu automobilky Pagani, predstavili Taliani limitovanú verziu vozidla Huayra. Codalunga Speedster je extrémne hyperauto s manuálnou prevodovkou, ktoré vzdáva hold prototypom pretekárskych vozidiel zo 60. rokov. Kupé Huayra Codalunga zazrelo svetlo sveta pred pár rokmi a vyrobilo sa z neho päť exemplárov. Otvorená verzia bude obmedzená na 10 kusov, pri čom manufaktúra má začať s dodávkami zákazníkom budúci rok. „Huayra Codalunga Speedster je poctou tým, ktorí si svoje športové auto predstavujú ako ikonu ľahkosti a hybnosti, formovanú základnými líniami, ktoré s ľahkosťou prekonávajú čas,“ hovorí Horacio Pagani vo vyhlásení.

Názov Codalunga sa v angličtine prekladá ako „dlhý chvost“. Je to pocta pretekárskym prototypom športových vozidiel zo 60. rokov minulého storočia, ktorých dlhšia karoséria mala zlepšiť maximálnu rýchlosť na tratiach ako Le Mans. Spomeňte si na autá ako Porsche 908 LH, Alfa Romeo Tipo 33/2, Alpine A220. Codalunga od Pagani je dlhá 4910cm, čo je o 28cm viac v porovnaní so štandardným kupé Huayra.

Na rozdiel od väčšiny modelov Huayra a dokonca aj predchádzajúceho kupé Codalunga je Speedster k dispozícii s dvoma prevodovkami – sedemstupňovou manuálnou alebo sekvenčnou. Pagani vyrobilo prvú Huyaru s manuálom až minulý rok, a to pre model Epitome. V najnovšej kreácii je prevodovka spárovaná so strojovňou Mercedes-AMG V12, dopovanou dvoma turbami z vlastného vývoja. S objemom 6,0 litra dosahuje rovnaký výkon 864 koní a krútiaci moment 1066 Nm ako v modeli Utopia.

Codalunga Speedster je mimochodom výtvorom oddelenia Grandi Complicazioni, ktoré vyvíja v rámci Pagani jedinečné a limitované modely. Čiže pre prípad, že vaše „bežné“ Pagani nie je dostatočne vzácne, zavolajte týmto ľuďom. Čo sa týka tejto konkrétnej limitky, pravdepodobne už nepochodíte, keďže zvyčajne platí, že v čase, keď verejnosť uvidí takéto auto, je už dávno vypredané...





text: P.Kovács, foto: Pagani









