Profituning 2021_2

Davidov štýlový Touring

07. jún 2022Publikoval P. Kovács

Praktické daily vozenie nemusí byť synonymom pre dvojkovú Octaviu kombi alebo Kiu Sportage. Sú ľudia, ktorí vedia, že existujú autá vyrobené pred dvadsiatimi rokmi, ktoré sú stále lepšie ako tie zánovné. Lepšie jazdia, majú dušu, nemusíte v nich hladkať displeje a ak sa staráte o ne, sú spoľahlivé a robia radosť. V tomto prípade sa pozrieme na klasický, dá sa povedať luxus s aom, veľkým kufrom, zriedkavými kolesami a v málo vídanej titánovej farbe Grau metallic. David vsadil na BMW E39 z roku 2003 po facelifte a urobil dobre, ba dokonca s niekoľkými fajnovými vylepšeniami z neho urobil zrazovú káru a to nie len kúpou raritných kolies...

„Moja cesta k BMW začala 2 roky dozadu, kedy som už bol na konci svojej cesty s vtedy aktuálnym autom VW Passat B5,5 Variant. Ten som vlastnil 4 roky a prerobil na ňom hodne vecí, no chcelo to už zmenu. Konkrétne som začal nad tým uvažovať začiatkom roka 2020 – začal som kukať inzeráty a hľadať čo by bolo vhodné na ďalší projekt. Vedel som, že to nebude VW group (nič proti ale chcel som zmenu) a že chcem niečo čo nie je často vidieť na zrazoch. Do oka mi padla jedna sériová E39 touring v krásnej farbe.

Bola sobota, s chalanmi sme šli na "Trnava meeting", sadol som si na kávu, pozeral inzeráty a znovu som sa zastavil pri vytipovanom BMW. Po telefonáte s majiteľom došlo k stretnutiu a po dohode som si o týždeň neskôr doviezol auto domov. Každý sa ma pýtal prečo BMW? Ja som ale vedel, že je to najlepšia voľba – nie je to "tuctové" auto, hlavne vo vedomí, že neostane sériové ale bude z toho ďalší projekt na zrazy. Spočiatku som mal obavy kvôli poruchovosti, tiež že ako sa to bude správať - je to predsa zadný pohon, ale čím ďalej ma to auto viac a viac prekvapovalo či už správaním sa na ceste, pohodlím a hlavne radosťou z jazdy. Po zraze StanceParody (ktorého som jeden zo spoluorganizátorov) som svojho Passata predal a začal sa naplno venovať päťke.

Začalo to celkom rýchlo, objednal sa podvozok, urobil sa potrebný servis, malé vylepšenia (svetlá, kľučky, interiérové veci, výfuk) no hlavná otázka nastala pri výbere kolies. Vždy som bol zástanca originálneho prístupu a nebyť ovca schovaná v dave :). Po dlhom hľadaní padla voľba na ojedinelé kolesá japonskej značky Work od chlapíka z DS. Na aute je okrem toho komplet M nárazníkový kit doplnený vpredu homemade lip od môjho známeho z Litvy, ktorým som sa chcel odlíšiť od iných E39 väčšinou dekorovaných M5 Hamann lízatkom. Zadok zvýrazňuje vrchný originál spojler a ďalšie odtrhové krídlo na mieru od totožného chalana z Litvy, ktorý sa nahadzoval tento rok.

Vcelku je to taká klasika, ktorá neomrzí a nie je ju vidieť na každom zraze, takže som neskutočne rád, že moja voľba padla zrovna na toto auto a som s ním neskutočne spokojný :). Uvidíme čo prinesie budúcnosť a ako ďaleko sa v úpravách dostaneme, lebo toto určite nie je koniec...;)“

BMW E39 touring, rok výroby 2003
Motor: pozdĺžne uložený, radový vznetový 6-valec 530d (M57D30), objem 2926ccm, nerezový koncový tlmič výfuku, výkon 142kW / 193k, max.krútiaci moment  410Nm
Pohon: Náhon na zadné kolesá cez 5-stupňov a
Podvozok: Nastaviteľný športový podvozok BC Racing RA, brzdy Zimmermann – vpredu 335mm kotúče, 19-palcové disky Work wheels model Rezax 2 - vpredu 10j na 225/30 vzadu 11j na 265/30
Karoséria: M nárazníky vpredu aj vzadu, zákazkový predný podnárazník, vzadu vrchný originál spojler, zadný zákazkový lip na veku batožinového priestoru, vonkajšie podsvietené kľučky, custom predné svetlá prerobené na bi-xenon, lakovaná maska
Interiér: čierny strop, sportsize alcantarové sedačky, M volant, podsvietenie nôh, tapacírov v OEM farbe, príplatkové dvojité sklá vpredu vzadu, M športové bezpečnostné pásy, elektrické zatváranie veka kufra

text: P.Kovács, foto: Ján Straka - Magpie