Profituning

Deviant z púšte: Toyota AE86

18. september 2020Publikoval M. Lábaj

Každá vec sa začína nejakou myšlienkou, nápadom. Postupne ako myšlienok pribúda, z jednoduchej veci sa stáva komplexný plán. Až kým tých myšlienok nie je veľmi veľa. To už sa potom zamotá aj ten najmúdrejší človek. Jeden malý nápad dostal i Ricko, že si konečne postaví vysnívanú Toyotu Corollu AE86 v zámorskej verzii SR5 totálne podľa seba. A ako sa hovorí, keď na to dokážete myslieť, dokážete to aj urobiť.

Ihneď po tom ako zohnal tú správnu karosériu sa pustil do hľadania dielov, ktoré mali byť podľa plánov namontované na aute. Jedným z nich bol bodykit TRD N3 z Japonska z dielne Custom Garage Speed. S hľadaním mu pomáhal aj Nojima-san, legendárny lakovník pre RWB. Pri prvej komunikácií to rozhodne nevyzeralo dobre, aj samotný Nojima-san mal problém taký bodykit zabezpečiť. A keď sa už aj dostal do CGS, tam mu povedali, že taký bodykit už nemajú na sklade, avšak prisľúbili, že jeden predsa len vyrobia. Široké blatníky však časovo posunuli celú stavbu, na Corolle stále neboli pravé disky kolies. Keď už boli konečne známe i potrebné rozmery diskov, Ricko sa dozvedel, že celá séria kolies Work Equip 40 bola do posledného kusu vypredaná. Vo výrobnej hale napokon našli úplne posledný kus farby, ktorý akurát vystačil na to, aby Work Wheels vyrobili 26. sadu kolies Equip 40 v exkluzívnej „Smoky Black“ farbe.

Rozmery kolies sú 9,5x15 palcov na prednej náprave a 10x15 vzadu. Zvýšilo sa dokonca i na zlaté nálepky na límec disku a stredové krytky takisto so zlatým nápisom. Následne sa volila farba auta. Ricko bol za zlatú, no chcelo by tiež nejakú špecialitu. Zaujímavá farba napadla však jeho lakovníka, ktorý si spomenul na oslavnú mincu stého výročia nezávislosti Mexika. Je to síce obyčajná zlatá minca, no pod slnečnými lúčmi sa nádherne leskne.

Karoséria sedí na tlmičoch od Annex, podporu im robia ramená Techno Toy Tuning. Tuhosť bola zvýšená trubkovým rámom a bezpečnosť setom bŕzd Wilwood. Interiér je čisto vecou funkčnosti, sedadlá Bride Zeta III s pásmi Takata objímajú telá posádky. Pedálový box poskytla firma Tilton, zatiaľ čo spínače a tyč riadenia si Ricko vyrobil sám. Informácia o motore a rýchlosti vozidla sa zobrazujú na digitálnom displeji od AIM.

Pod kapotou to chcelo niečo typické japonské, zároveň však aby to nenarušovalo celkovú rovnováhu Corolly. 4A-GE sú skvelé, 1JZ alebo 2JZ zase keď by ste chceli o trochu väčší výkon. Ale čo tak 3S-GE z Toyoty Altezza RS200? To bude akurát. Ricko ešte vylepšil motorový priestor svojím umením skryť všetky káble a hadice. Takto to skutočne vyzerá vynikajúco. Vnútro motora ostalo sériové, štvorklapka a výfuk s vyústením na boku sú tu nové. Čo krásne dokáže vytvoriť iba jednoduchá myšlienka, nápad, a správna vášeň. Táto Corolla AE86 je skutočné technické dielo.

text: M.Lábaj, foto: Jean-Christophe Pepino, speedhunters.com