Dvojitá dávka od ABT
Populárny úpravca vozidiel značiek Audi a Volkswagen – ABT Sportsline – pripravil pre svojich zákazníkov dvojité novoročné prekvapenie. Sú to modely RS6 a RSQ8, ktorým ešte vylepšili ich vyšľachtenú povahu. „Obe autá očaria svojím novým vzhľadom, krásnymi diskami, vyváženým podvozkom a výkonom na úrovni superšportov,“ prezrádza riaditeľ spoločnosti Hans-Jürgen Abt.
Q8 a 6-ku spája rovnaký motor 4,0-litrový osemvalec preplňovaný dvomi turbami so sériovými 600 koňmi. ABT vďaka svojej riadiacej jednotke ABT Engine Unit nahnalo pod kapotu ďalších 100 koní. Čísla 700 koní (515 kW) a 880 Nm krútiaceho momentu sú veľmi dobré. Firma si však nechala eso v rukáve. Na želanie dokáže výkon oboch modelov zvýšiť až na 740 konských síl (544 kW) a 920 Nm.
Že sa pod kapotou ukrýva zopár koní na viac opticky reprezentuje široká paleta dielov z uhlíkových vlákien. Tie obom autám dávajú kúsok motor športového vzhľadu, no každému iným štýlom. Na prednej časti má Avant aj SUV pod nárazníkom výrazný splitter s červeným nápisom modelu – RS6-S resp. RSQ8-S. Rozdiel je v bočných prahoch, Q8 má karbónové krídla skryté pod hranou zatiaľ čo RS6 zo zadnej časti z prahu vytŕča malé krídelko pred koleso. Zadky oboch modelov zdobí 2-dielny nárazník so štvoricou 102 milimetrových koncoviek. Tie prezrádzajú prítomnosť nerezového výfukového systému od ABT.
Podvozky sú zo základu dosť odlišné, preto ABT zvolilo pre každé auto iné riešenie. RSQ8-S dostala nové riadenie vzduchového podvozku ABT Level Control. V komfortnom režime sedí o 25 mm bližšie k zemi, v dynamickom móde si oproti sérií prikľakne 15 milimetrov. RS6-S využíva odpruženie strunami, čo znamená, že ju osadili výškovo nastaviteľnými tlmičmi s možnosťou zníženia o 25 milimetrov na prednej náprave a 30 mm vzadu. Silnejšie stabilizátory pomohli k menším náklonom v priamom aj priečnom smere.
Oba modely obúvajú kované disky ABT HR vo veľkosti 23“ pre SUV a 22“ pre Avant. Úpravca svojim zákazníkom ponúka rovnako veľké disky ABT GR na zimné používanie. V interiéri môže byť karbónu koľko si len poviete. Od krytov sedadiel cez radiace pádla pod volantom, volič prevodovky, prístrojovú dosku až po rámy okolo kľučiek. Cena úprav pre RS6-S a RSQ8-S je rovnaká, začína sa na 42 900 € bez montáže dielov. Nuž ostáva sa len rozhodnúť či to bude SUV alebo kombík, ale tá červená je nádherná...;)
text: M.Lábaj, foto: ABT Sportsline