Profituning

Ero´s Skyline GT-R34 in Slovakia

20. jún 2020Publikoval P. Kovács

Však je vám povedomí nadpis? Ale stránka, ktorú poznáte z Facebooku má názov predsa len trošičku iný - Ero´s Nissan Skyline GT-R33 in Slovakia. Presne tak, odlišnosť je v jednej - pre fanúšika japonských klenotov dôležitej číslici. Tí čo sledujú šprintérsku scénu už asi tušia, že Erikovi - majiteľovi 9,7-sekundovej (čas na 402m - vysvetlenie pre neznalcov problematiky) pekelnej R33-ky s výkonom nad 1000 koníkov niečo pribudlo v garáži. Niečo civilné, niečo menej extrémne, niečo trošičku novšie a niečo prípadne na show & shine pre vyplnenie času medzi jednotlivými jazdami na Power festoch, kedy biela beštia oddychuje...

"Keďže som majiteľom Nissanu Skyline R33, tak do celkového splnenia sna a k dokončeniu mojej zbierky chýbal už len Skyline GT-R R34. Jedného dňa som sa teda rozhodol, že prišiel čas na kúpu aj tohto auta. Keďže je ich najviac v Japonsku a ich cena každým rokom stále stúpa, tak som moje hľadanie začal práve tam. Sledoval som veľa aukcií a chcel som hlavne nájsť auto vo farbe Bayside Blue. Obvolal som pár známych z Japonska a Anglicka, či by mi s nevedeli nejako pomôcť. Nakoniec som bol nútený uvoľniť kritérium vysnívanej farby a o pár dní na to sa mi ozval kamarát z Anglicka, ktorý má garáž so Skylinami, a ktorý mi pomáhal aj s vyskladaním mojej závodnej R33-ky. Mal jedného dobrého kamaráta a zároveň to bol aj jeho zákazník, ktorý mal doma R34 - síce v sivej farbe, ale zachovalý bez korózie, keďže ho mal ako prvý majiteľ 15 rokov garážovaný.

Hneď som začal riešiť letenku a o pár dní som už bol pri aute, ktoré malo nabehaných len 45 000km. Dohodli sme sa na celkom slušnej a kamarátskej sume 43 000€ - podotýkam tieto autá majú hodnotu 50 000€ a vyššie. Ako som spomenul, bol to zákazník môjho servisáka, ktorý ten 6-valcový twin-turbo motor ešte v UK kompletne prekoval, dal väčšie turbá GTX28, HKS Boost controler, kde si môžem navoliť dve mapy - high a low. Pri umiernenejšom nastavení fúkam 0,8bar a pri "high" 1,4bar, pri čom agregát generuje 550hp. Čo sa týka úprav mimo sériovej konfigurácie, pod autom je nastaviteľný podvozok, namontované sú xenónové svetlá, v kokpite Nismo budíky a o efektívnejšie schladenie stlačeného vzduchu sa stará Nismo intercooler. Po príchode na Slovensko som auto hneď prihlásil na slovenské značky a začal okamžite riešiť nový celolak do vytúženej farby Bayside Blue."

text: Kovács, foto: Peter Sala