Esencia motorizmu do premávky!
Na strane jednej sa Audi lúči s modelom R8 limitovanou 333ks edíciou GT RWD, na strane druhej máme firmu ABT. Tá od roku 2000 súťažila vo viac ako 300 pretekoch seriálu DTM s desiatkami víťazstiev a viac ako 250 umiestnení na stupňoch víťazov. Čo teda môže z tohto vzniknúť? No predsa bláznivý superšport – pretekárske auto na cesty s výzorom špeciálu GT2!
Podobne ako továrenské R8 GT RWD, aj ABT XGT smeruje silu atmosférickej V10-ky výhradne na zadné kolesá. Výkon motora 5.2 FSI bol však posunutý na 630 koní, oproti pôvodných 612 koní. Vypustením pohonu Quattro a veľkorysým využitím uhlíkových vlákien sa hmotnosť udržala na pozoruhodne nízkej úrovni 1 400 kg, čo je o 170 kg menej východiskovej hodnote R8 GT RWD. Vývoj XGT trval dva roky, zelenú mu muselo dať až 40 ľudí a cieľom nebolo vyrobiť superauto s výzorom špeciálu, ale skutočné pretekárske auto s poznávacou značkou.
Pohľad do oholeného kokpitu naznačuje, že sa plány vydarili. Ochranná klietka, volant ako v skutočnom pretekárskom aute GT2 a prísny karbónový prístrojový panel. ABT však pridal centrálne zamykanie, spätnú kameru, elektricky nastaviteľné zrkadlá a ručnú brzdu spolu s inštaláciou bežnej digitálnej prístrojovej dosky. V upravenom paneli si miesto našlo ovládanie klimatizácie aj smerovky. Okrem toho boli vykonané vylepšenia tepelného manažmentu, softvéru, brzdového a palivového systému, ale bez toho, aby sa odklonili od stroja GT2. Samozrejme, existuje aj iný výfukový systém, ktorý spĺňa potrebné emisné predpisy a dodatočné zmeny boli vykonané na dodržanie hladín hluku.
ABT ponúka XGT v štyroch štandardných farbách, ale môžete ich požiadať, aby nalakovali auto v inom odtieni. Hardcore R8 jazdí na 19-palcových predných a 20-palcových zadných kovaných kolesách s pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R a je vybavený 83-litrovou palivovou nádržou. A cena? Prosím pekne 598 000 EUR...
text: P.Kovács, foto: ABT Sportsline