Profituning 2021

Európan v Japonsku

21. októbra 2021Publikoval P. Kovács

E36 má dôležitú pozíciu na "euro cars" scéne. Ak by sme hľadali paralelu, je to na starom kontinente niečo ako Skyline pre JDM fanatikov a túto skutočnosť oceňujú dokonca aj v krajine vychádzajúceho slnka. Masatoshi nie je výnimkou a ako fanúšik európskych klasík nie náhodou siahol na BMW 318is z roku 1994. Dokonca ani okázalý japonský tuning mu nie je blízky, preto aj čo sa týka úprav šiel tou germánskou cestou. Kupé sa tak zmenilo chvála Bohu len minimálne a môžeme sa baviť o bezchybnom, s citom vyladenom OEM vzhľade, ktorý v našich končinách hýbe svetom zrazov...

Dokonalá silueta tridsaťšestky s čistými líniami je dotvorená dôkladne premysleným, novým postojom. Ten nie je iba montáži vzduchu od Air Lift Performance a o odklonoch krásnych, pavučinových kolies BBS LM veľkosti 17x9", na ktoré sú nastrečované gumy rozmerov 195/40 resp. 205/40. Oko znalca si možno všimne i továrenský stylingový trik, spočívajúci v rozdielnom výreze otvorov kolies, vďaka ktorému tie zadné vyzerajú športovo utopené už v sérii. K tomu ak pridáte decentné vytiahnutie blatníkov, tak máte stance ako lusk!

BMW bolo samozrejme obdarené kompletnou renováciou a novým lakom Morea Green, v procese "očisty" sa oholila mriežka hmlových svetiel v nárazníku, v interiéri pribudli lakované plochy a taktiež štýlový drevený volant od Nardy a hlavica radiacej páky BMW Performance. Čakáte ďalšie menovanie aftermarket dielov? Nie-nie, sú autá, ktoré by si to žiadali, lebo sú nudné, prípadne slúžia na nejaký street racing, alebo chcú bodovať v súťažiach show & shine, no toto je úplne iný prípad. Za nás dva palce nahor a nezabúdajte, ku kultovým autám sa správajte slušne... ;)

text: P.Kovács, foto: Yuuki Kouno - stancenation.com