Profituning 2021

EVO drag project

03. august 2022Publikoval P. Kovács

V prípade slovného spojenia Lancer EVO každému napadne vynikajúco zatáčajúce rally náradie s veľkým krídlom na zadočku. Keď sa to bližšie špecifikuje na „EVO 4“, tak sám vynorí zberateľská štvorkolka z polky 90-tych rokov, ako investičný artikel do garážovej zbierky. Ale je tu to povestné „ALE“ :). Chalani z poľského CRT Coffee Racing Team majú na veci iný názor a pre Jurija Sorokina postavili na základoch tohto kvalitného športového Mitsubishi šprintérsku beštiu, ktorú sme mali tú česť zažiť na júnovom Power feste v Trenčíne.

Keď píšem, že  sme „mali tú česť“, tak mi verte, že ide o peklo na kolesách s fakt strašidelným zvukom. Od výfukov ústiacich pred predným pravým kolesom držal každý patričný dištanc a paľbu z nich neprežila v jednom prípade ani štartová fotobunka... Už pri letmom pohľade je zrejmé, že sa tu bavíme o rýdzej performance hračke na rovinky, ktorá má od pôvodných 280 koní hodne navyše. „Hrniec“ v nárazníku na mieste pôvodnej pravej hmlovky, rozmerný FMIC, nápisy Hoosier na gumách a brzdový padák sa len tak nevidí – tobôž nie na šotoline, v kopci alebo medzi kužeľmi.

O Poliakoch je známe, že to proste vedia. Dokážu postaviť fungujúce masakre, neboja sa výziev a existuje u nich naozaj veľa machrov, ktorí to celé spojazdnia a namapujú. Pre Jurija je to v tomto setupe prvá sezóna a v Trenčíne to bolo len akési ostré testovanie. Výsledkom je čas 9,594 sek. pri cieľovej rýchlosti 238km/h, a to tak, že technika neumožnila ani jednu „čistú“ jazdu s plným výkonom po celej dĺžke trate. Áno, mnohí z nás snívajú o takejto dynamike, ale v ich prípade sú ciele inde. Predpoklady v podobe výkonu 964 konských síl bez použitia vstrekovania N2O toto EVO má, už len vychytať muchy a na rok to odpáliť ešte viac...;)

Motor: preplňovaný 4-valec Mitsubishi 2.0l 4G63 v úprave PTT Tech Support, kované piesty, hliníkové ojnice, portovaná hlava, vstrekovanie oxidu dusného so suchým systémom Nitrous Express, turbo Garrett GTX4202R, maximálne otáčky motora 9500 rpm, palivová nádrž Turboworks, plne programovateľná riadiaca jednotka Ecumaster EMU Black a PMU, výkon 964 koní / 855Nm + 200k nitro
Pohon: náhon na všetky kolesá, zákazková 4-stupňová prevodovka KAPS s priamym ozubením, trojlamelová karbónová spojka
Podvozok: vpredu Wilwood drag EVO brzdy, 15-palcové disky Rota Slipstream, Hoosier drag sliky
Karoséria: odľahčená Lancer Evolution 4, dvere, predok a zadná časť karbón/laminát, karbónové spätné zrkadlá a záslepky svetlometov, brzdový padák
Interiér: odstrojený a odľahčený, bezpečnostný rám s homologizáciou FIA, sedadlá Sparco, 6-bodové pásy OMP, hasiaci systém OMP, displej Ecumaster ADU
Najlepší čas na 402m: 9,594@238km/h (Power fest, Trenčín)

text: P.Kovács, foto: Michal Petreje, Ján Straka