Fenomén prepisujúci históriu
Vychádza z vlajkovej lode Lamborghini Revuelto a má najvýkonnejší motor V12, aký kedy značka ponúkala, spolu s hybridnou asistenciou a výrazným vzhľadom, ktorý je opísaný ako nový „dizajnový manifest“. Z tohto výnimočného hyperauta s býkom v embléme Taliani plánujú vyrobiť celkovo iba 29 kusov.

Keďže Fenomeno je pod kapotážou prevažne Revuelto, využíva aj jeho 6,5-litrový atmosférický dvanásťvalec s prepracovaným rozvodovým mechanizmom, ktorý dosahuje výkon 823 koní a krútiaci moment 534 Nm. Vďaka tomu je najvýkonnejším dvanásťvalcom tejto značky. Dopĺňajú ho dva elektromotory na prednej náprave, z ktorých každý dosahuje výkon 147 koní a krútiaci moment 258 Nm. Spolu s tretím motorom namontovaným nad dvojspojkovou prevodovkou dosahuje celkový výkon ohromujúcich 1065 koní.

Podobnosti s Revueltom však týmto nekončia. Fenomeno používa rovnaký uhlíkový monokok, ako aj „kovaný kompozitný“ predný nárazový systém, ktorý je vytvorený z krátkych uhlíkových vlákien nasiaknutých živicou. Samotná karoséria je samozrejme tiež vyrobená z uhlíka s dramatickými krivkami a nezameniteľnou palubnou doskou v štýle Lamborghini. Nájdete tu množstvo akcentov v tvare Y, ktoré pripomínajú plne elektrický koncept Terzo Millennio z roku 2017.

Je tu množstvo nových aerodynamických prvkov, vrátane S-kanálového nasávača cez prednú časť nosa a novo navrhnutých dverí, ktoré smerujú studený vzduch do zadných nasávacích otvorov. Tieto nasávacie otvory fungujú ako obrovské NACA potrubia, aké sa nachádzali už aj na bokoch pôvodného Countachu. Aerodynamický prvok plus dodatočný výkon stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 2,4 sekundy a maximálnu rýchlosť viac ako 340 km/h.

Brzdenie zabezpečuje sada karbónovo-keramických bŕzd, ktoré využívajú technológiu prevzatú z programu LMDh od Lamborghini. Sú spárované s manuálne nastaviteľným systémom odpruženia a senzorom „6D“, ktorý prijíma informácie o zrýchlení, náklone, nakláňaní a stáčaní, aby presne určil priľnavosť vozidla a podľa toho poskytol výkon a trakciu – prvý takýto systém dostupný v sériovom Lamborghini.



text: P.Kovács, foto: Lamborghini










