Profituning 2021

Ferrari 296 GTB

29. júl 2021Publikoval M. Lábaj

Posledné sériové vozidlo, ktoré využívalo vidlicový šesťvalec Ferrari s objemom 2,4-litra bolo Dino 246 GT. 246 GT s týmto motorom ste si mohli kúpiť medzi rokmi 1969 a 1974. No dnes, po 47 rokoch sa Ferrari vracia k motoru typu V6, ktorý vyvinuli pre nové kupé 296 GTB.

Ako je u Ferrari zvykom, číslo modelu 296 znamená motor s objemom 2,9-litra a 6-timi valcami. V6 má presný objem 2992 centimetrov kubických a valce bijú v 120-stupňovom zovretí. Dva valce avšak nahradil elektromotor. Preplňovaná benzínová V6 uložená uprostred produkuje solídnych 663 konských síl (488 kW) pri 8000 ot/min, pričom elektromotor autu dodáva ďalších 167 koní (122 kW). To v konečnom výsledku teda znamená kombinovaný výkon 830 koní a krútiaci moment 740 Nm. Akcelerácia z nuly na 100 km/h s plnými baterkami trvá 2,9 sekundy. Rýchlosť 200 km/h dosiahne o 4,4 sekúnd neskôr, maximálna rýchlosť je stanovená na 330 km/h.

Výkon krotí 8-stupňová dvojspojková prevodovka, ktorú poznáme z ostatným modelov SF90 Stradale či Roma. Pod podlahou má 296 GTB uložený akumulátor s kapacitou 7,45 kWh. Podľa Ferrari dokáže 296-ka zájsť až 25 kilometrov bez naštartovania šesťvalca. A čo váha? Oficiálne čísla udávajú suchú hmotnosť 1470 kilogramov. To je už ale vrátane odľahčovacej kúry „Assetto Fiorano“ (sivo-žlté prevedenie), ktorá zahrňuje množstvo dielov z uhlíkových vlákien, Lexan namiesto zadného okna a športové pneumatiky Michelin Pilot Cup 2R.

Dizajn 296 GTB je krásne čistý, uhladené línie pôsobia elegantne no tvar karosérie hovorí jednoznačne – som superšport! Dizajnéri sa nechali inšpirovať tvarmi závodných vozidiel zo šesťdesiatych rokov, konkrétnejšie 296 GTB by mala pripomínať Ferrari 250 LM z roku 1963. V krátkosti to teda znamená jednoduchý ale funkčný výzor. Kabína je osadená modernými digitálnymi displejmi. Jej vzhľad avšak závisí od toho či bude vozidlo v ľahšej špecifikácií alebo práve naopak, v tej komfortnej.

text: M.Lábaj, foto: Ferrari