Profituning 2023

Ferrari 296 GTS N-Largo

17. február 2025Publikoval P. Kovács

Upútať pozornosť v najprestížnejšej spoločnosti sa dá mnohými luxusnými superšportmi, no ukázať individualitu sériovkou moc asi nie. Pre bežného smrteľníka je „tuning“ drahých superáut akýmsi nepochopiteľným hriechom, no v najvyšších kruhoch len ďalším levelom okázalosti a tiež preukázaním citu rozumného investovania. Špeciálne úpravy zvučných firiem dokážu totiž nahnať cenu drahokamov na kolesách smerom nahor a posunúť továrenské auto do zberateľských výšin.

Jedným z noblesných tunerov je aj nemecký Novitec, ktorý sa už dlhšiu dobu nevyhýba ani výraznejším zásahom pre ikony značiek Lamborghini, Rolls-Royce, Maserati či Ferrari. Najnovším príkladom je hybridný športiak z Maranella – Ferrari 296 GTS. Táto otvorená kráska je tak o dvanásť centimetrov širšia a o pár desiatok koníkov aj silnejšia.

Karoséria z uhlíkových vlákien je dielom kultového dizajnéra Vittoria Stroseka, ktorý sa preslávil v 80-tych rokoch svojimi divokými widebody kreáciami rôznych modelov Porsche. Podľa spoločnosti Novitec má 296 GTS teraz šírku 2,08 metra na zadnej náprave, takže to v úzkych podzemných garážach veru sranda nebude, radšej to nasmerovať rovno pred kasíno v Monaku.

Medzi ďalšie komponenty prestavby patria predné štrbinové krídla rozšírené o tri centimetre, nový predný podnárazník, veko batožinového priestoru s integrovanými vzduchovými kanálmi, nové bočné prahy, široké zadné blatníky, zadný difúzor a možnosť výberu spojlera alebo vzpriameného zadného krídla. Samozrejme nejde len o nejaké zbúchané kusy podľa fantázie kresliča, úpravca deklaruje precízne zdokonalenie v aerodynamickom tuneli.

Keď už väčšie blatníky, tak pochopiteľne aj poriadne papuče. Kované kolesá Vossen majú rozmery 9,5x21 palcov vpredu a 12,5x22 palcov vzadu a sú dostupné s rôznymi povrchovými úpravami a v 72 rôznych farbách. Sú obuté do pneumatík 255/30 ZR21 vpredu a 335/25 ZR22 vzadu. Celkový postoj sa doladil novými pružinami montovanými k štandardným tlmičom, vďaka čomu si GTS kľaklo o 35 milimetrov a prejazdy cez retardéry sa uľahčujú systém predného zdvihu o 40mm.

Aby to nebolo len o pozérstve, Novitec upriamil svoju pozornosť aj na trojlitrové biturbo V6. Optimalizovali sa prietoky turbín, namontovali kovové katalyzátory a nový výfukový systém, čo dopomohlo k navýšeniu výkonu spaľovacej jednotky o 38 konských síl. Šesťvalec teraz produkuje 701 koní, zatiaľ čo systémový výkon kompletného hybridného pohonu sa zvýšil na 868 koní. K tomu všetkému je priam nekonečné množstvo zušľachtenia kokpitu už len čerešničkou na torte...

text: P.Kovács, foto: Novitec