Ferrari 328 GTS na vzduchu - SEMA

06. november 2018Publikoval M. Lábaj

Ako pravidelní používatelia internetu a sociálnych sietí, ste určite zachytili, že minulý týždeň sa za veľkou mlákou v Las Vegas konala najväčšia výstava upravených áut SEMA 2018. A teda, bolo sa na čo pozerať! Okrem krásnych dievčat a rôznych kreácií so štyrmi kolesami sa medzi nimi objavila aj táto "šedá myška".

Už ste niekedy videli znížené klasické Ferrari na vzduchovom podvozku? Že nie? Ani ja som doteraz nevedel, že takéto auto vôbec existuje. Mitch Button, majiteľ vystaveného 328 GTS-ka na neho však nedá dopustiť. Ferrari osadil širším bodykitom vyrobeného z uhlíkových vlákien, ktorý dokonale ladí s vlastnými líniami auta a vzadu vrcholí do decentného kačacieho spoileru. Výraz tváre "tristodvadsaťosmičky" vylepšil hmlovými svetlami z jej staršej sestry 288 GTO. Zato bočné spätné zrkadlá pochádzajú z modernej 458 GT3. Nenápadný dojem vytvára sivá farba Grigio Medio z Maranellského vzorkovníka.

Na dosiahnutie zníženého postoja boli použité pružiny od firmy JRZ so vzduchovým podvozkom AccuAir e-Level. Aby nafukovanie aj fungovalo, museli sa vymeniť ramená, ktoré boli vyrobené špeciálne pre toto auto. Na zákazku boli tiež vyrobené kolesá. Mitch sa spojil so spoločnosťou Rotiform a zveril im svoje predstavy. Obidvaja sa inšpirovali diskami Ferrari Dino Cromodora. Spoluprácou tak vznikli jedinečné disky Rotiform DNO. Ich "matte death bronze" sfarbenie dokonalo hrá so zvyškom GTS-ka. Zaujímajú vás aj rozmery diskov? 17x9,5-palcov na prednej náprave a mohutné 18x12,5 vzadu.

Úpravám sa nevyhol ani samotný motor. 3,2-litrová V8 dostala novú riadiacu jednotku KMS MD35 a súpravu samostatných telies škrtiacej klapky. Pozmenil sa taktiež výfuk. Do motorového priestoru osadili zákazkové nerezové zvody, ktoré pokračujú do holej rúry bez akýchkoľvek tlmičov. Všetko pomáha najvyššiemu výkonu 400 koní pri zavýjajúcich 9200 ot/min! Bohužiaľ, Mitch ešte nie je spokojný s jeho estetickou stránkou a neumožnil pohľad pod kapotu.

V interiéri sú zmeny naozaj minimálne. Športové sedačky Bride pripomínajú tie z 288 GTO, nádherná kulisa prevodovky (našťastie) ostala nezmenená a volant Momo akoby tam mal byť od výroby. Mitchovi sa ale najviac páči vzduchový podvozok. Z nízkej "šou" polohy si Ferrari zodvihne a môže ho používať na to, kvôli čomu bolo vyrobené - na jazdenie.

text: Matej Lábaj, foto: speedhunters.com