Profituning

Ferrari Roma

08. december 2020Publikoval M. Lábaj

Takto to vyzerá keď využijete všetky svoje skúsenosti no zároveň zabudnete na akúkoľvek históriu. Ferrari Roma, moderné športové kupé v elegantných tvaroch. Nie, žiadne extrémne výduchy, spojlery ani rozšírené blatníky. Pod kapotou výkonný agregát a zvonku elegantná róba.

Pri navrhovaní Romy vo Ferrari nechali všetky svoje nápady o agresívnom dizajne bokom. Roma bude tým konzervatívnym Ferrari, ktoré do sveta nič nekričí, keď sa však niekde objaví, jej dizajn očarí. Predok trochu pripomína tvár žraloka. Dlhá kapota má čisté, žiadnymi výduchmi nerušené tvary. Kabína je pretiahnutá do zlínajuceho sa zadného, veľmi decentného, krídelka. Nízka strecha a široké boky dávajú autu športové propozície.

Vpredu je pozdĺžne uložený motor V8 s objemom 3,9-litra a dvojitým preplňovaním. Ferrari tu zužitkovalo všetky doterajšie skúsenosti vo výrobe agregátov a ich preplňovaniu. Maximum krútiaceho momentu 760 Nm je dostupných už od 3000 ot/min. Výkon, ktorý motor dosahuje je tiež úctyhodný. 620 talianskych koní (456 kW) pri 7500 ot/min. svižne rozhýbe dvojdverovú karosériu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h ubehne počas 3,4 sekúnd. Prevodovku poznáme z modeli SF90 Stradale, jedná sa teda o 8-stupňovú dvoj-spojkovú skriňu uloženú na zadnej náprave. Ferrari aj pri tomto aute dodržalo svoju tradíciu. Tou je jedinečný zvuk každého modelu, a tak i Roma má svoj unikátny výfukový systém vrcholiaci v štyroch koncovkách. Najvyššia rýchlosť akou sa dokáže rozbehnúť je niečo cez 320 km/h.

Interiér prekypuje modernými technológiami. Ferrari tu použilo stredovú konzolu, ktorá oddeľuje spolujazdca od šoféra. Na konzole navrchu je umiestnená dotyková obrazovka cez ktorú sa ovláda príslušenstvo v kabíne. Trojramenný športový volant s dotykovými tlačidlami prináša nové zážitky. Štartovanie motora sa prvýkrát vykonáva práve dotykom, nie cez fyzické tlačidlo ako to bolo doteraz. Posádka je pohodlne usadená v športovo-komfortných sedadlách. Prevodovka poslúcha každý príkaz, ktorý dostane cez karbónové pádla pod volantom. Na ceste Romu držia skvelé pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S obuté na 20" diskoch. Celková váha elegantného Ferrari je 1472 kilogramov, čo na 4-miestne GT nie je vôbec zlé. Základná cena auta je 184 500 €. S príplatkami ako napríklad karbónový difúzor, predný spojler, prípadne karbónové doplnky v interiéri sa cena vyšvihne o ďalších 80 000 € vyššie.

text: Matej Lábaj, foto: Ferrari