Profituning 2023

FFZ400: Nové Z-tko v podaní VeilSide

22. január 2023Publikoval M. Lábaj

Posledný model Z je na trhu ešte len od apríla 2022, no v rodnom Japonsku ho už stihli upraviť na niekoľko spôsobov. Zopár najlepších sa ich predstavilo i na autosalóne v Tokiu, najviac očakávaná verzia bola od spoločnosti VeilSide. Yokomaku-san dokončil auto niekoľko dní pred vystavením na tokijskej šou. Žiadnu zlepenku na poslednú chvíľu s množstvom stresu a kriku (ako to poznáme z amerických TV šou) nečakajte.

Predstavujeme vám VeilSide FFZ400. Písmená FF najpravdepodobnejšie predstavujú skratku Fast and the Furious. Na históriu sa totiž nikdy nezabúda. Celá stavba zabrala iba dva mesiace. Japonci sa s RZ34 však skutočne pohrali. Nový predný spojler s nárazníkom robia dojem, že Z-tko letí 300 km/h aj keď je práve odparkované. Pôvodná maska bola zapracovaná do nového dizajnu. Spoločnosť jej robia ďalšie štyri otvory v splitteri spolu so zamaskovanými nasávacími otvormi.

Oranžová farba je odkaz na športový model Fairlady 432 R, ktorý sa predával iba v Japonsku. Zhodou okolností sa aj Nismo rozhodlo použiť podobný odtieň oranžovej farby pri predstavení svojej RZ34. Jeden detail dal majiteľovi VeilSide poriadne zabrať. Je ním oblasť okolo svetiel. Yokomako chcel ich tvar zdôrazniť, tak okolo nich pridal zopár ostrých hrán. Blatníky sú tiež vybavené kontrastným doplnkom, ktorý pozostáva zo série lamiel. V nižšej časti potom prechádza za blatníky a tvorí kryt hlavného vetracieho otvoru.

Charakteristické 5-lúčové kolesá VeilSide v 20-palcovom prevedení sú vďaka vzduchovému odpruženiu zasadené akurát do mierne rozšírených blatníkov. Nemá však zmysel upravovať predok, keď zadok ostane sériový. To však nie je tento prípad. Zadné blatníky dostali rozšírenie v podobe FRP kitu, vďaka čomu sa originálny blatník vyhol rezaniu. Predsa len, kto by si nechal zarezať flexou do nového auta? Vzadu je dostatočná šírka na obutie decentnej gumy. Rozšírené blatníky vzadu dokonale prechádzajú do spojlera. Tu vidno aj inšpiráciu zo šprintovej disciplíny. Línia strechy má podľa Nissanu pripomínať samurajský meč – katanu. Yokomaku jej pridal ešte typický hamonový vzor – vlnovku, ktorá načrtáva tvrdenú časť meča.

Interiér dostal niekoľko základných prvkov. Jedným z nich sú športové sedačky Bride s dokonalým čalúnením. V takom istom materiály boli prečalúnené aj dverové výplne, časť prístrojovky a stred volantu. Na obrazovke FFZ400 svieti nájazd len 12 kilometrov. Ihneď po prebratí putoval Nissan do garáže VeilSide. Pod ťažkými kufrovými dverami sa nachádza dvojica kompresorov a vzduchový zásobník pre podvozok. Medzi prednými kolesami je uložená 3,0-litrová V6 VR30DETT preplňovaná twin-turbom. Ostala v sériovom naladení, to teda znamená 400 koní (298 kW) na zadných kolesách. VeilSide však ponúka výfuk, nakoľko aj vzhľad koncoviek patrí do dizajnovej časti a predsa len, sériové Z-tko je príliš tiché.

text: M.Lábaj, foto: Dino Dalle Carbonare - speedhunters.com