Fisker si trúfa na špičkovú Teslu

17. január 2018Publikoval M. Pokrývka

Ešte počas minulej dekády bolo medzi motoristickými nadšencami slovo elektromobil takmer nadávkou. Vnímanie vozidiel poháňaných batériami sa však počas ostatných rokov výrazne zmenilo a zásadnú rolu v tom zohrala Tesla Model S. Tento kalifornský liftback priniesol nevídanú zmes príťažlivého dizajnu, moderných technológii, špičkovej dynamiky a použiteľného dojazdu. Od svojho uvedenia čakal na schopného súpera. Ten prichádza až po rokoch a jeho korene sú opäť v najľudnatejšej krajine USA.

Na slnečnom západnom pobreží Severnej Ameriky sídli spoločnosť Fisker Inc., ktorá nesie meno známeho dizajnéra. Pôvodom dánsky umelec načrtol napríklad Aston Martin DB9 či BMW Z8. Svoje priezvisko prepožičal viacerým projektom, najznámejší z nich je plug-in hybrid Karma. Teraz naň nadväzuje rýdzo elektrický sedan nesúci označenie EMotion.

 

Nový elektromobil si trúfa rovno na špičkovú Teslu, jeho parametre sú skutočne úctyhodné. Vpred ho ženie technika produkujúca vyše 575 kW (782 k). Akcelerácia z pokoja na 96 km/h (60 míľ za hodinu) by preto nemala trvať ani tri sekundy a ručička rýchlomera sa má dotknúť cifry 260. Nejde pritom len o krátkodobú zábavu. Li-ion akumulátor sa má postarať o dojazd na úrovni takmer 650 kilometrov, pričom podľa tvorcov dokáže vozidlo za deväť minút dobiť energiu na dve stovky navyše.

Okrem výborných parametrov disponuje EMotion aj ďalšími vlastnosťami, vďaka ktorým sa Tesla stala populárnou. V prvom rade ide o príťažlivý dizajn. Elektrický sedan merajúci takmer 5,1 metra má zaujímavé elegantné krivky okorenené zaujímavými LED svetlami a obrovskými kolesami, ktoré majú priemer až 24 palcov. Jeho pútavý vzhľad dokresľujú dvere. Všetky sa otvárajú nahor, autor ich označuje za krídla motýľa.

Vďaka priestorovej úspornosti pohonu by interiér mal ponúknuť miesto na úrovni luxusných limuzín a evidentne s nimi chce súperiť aj z hľadiska vyhotovenia. Na prvých fotografiách pôsobí kabína veľmi honosne. Okrem záplavy koženého čalúnenia, karbónu a kovových detailov obsahuje viacero displejov a množstvo moderného vybavenia. Jeho súčasťou sú aj autonómne technológie štvrtej úrovne. Toto všetko však nebude lacné, nový model Fisker sa má predávať v prepočte od 108-tisíc eur.

text: M.Pokrývka, foto: Fisker