Francúzska exotika
Nie je to najnižšie auto republiky na horibilne drahom vzduchu, nemá ani kované disky z Ameriky ponorené do vytiahnutých blatníkov, ale ani extrémny swap pod prednou kapotou. Má ale pekný lak - dokonca vydarené celkové farebné zladenie, športový statický postoj, vkusné detaily na karosérii i vo vnútri a kvalitné audio... Ale čo je najdôležitejšie - má na kľúčiku logo, aké veru na tuningových zrazoch často nevídame - a to nielen u nás, ale nikde na svete! Silno som bádal v pamäti, ale je to prvá Xsara, ktorú som v individualizovanej forme mal tú česť spoznať, preto Arnoldovi dávam za výber palec hore!
Starších Citroënov je u nás ako šafranu, preto sa pustiť do takého projektu je odvážne aj z hľadiska "know how" a dielov, ale aj z hľadiska reakcie publika. Veď to čo nepoznáme, veľmi ani radi nemáme a staviame sa k tomu s patričnou dávkou skepsy. Ľahké je postaviť Golfa na veľké papuče zavesené na mechy, nahádzať OEM komponenty zo špičkových modelov, čipnúť motor a vyrezať diery pre nové koncovky. To je zaručený úspech, ale sú ľudia obľubujúci výzvy, ktorí volia úplne iné cesty. Arnold z Komárna je jedným z nich...
"Je to moje prvé auto, ktoré som si kúpil koncom roka 2010, keď som začal študovať na univerzite. Už počas štúdia v roku 2013 som sa pustil do menších úprav, ale až po doštudovaní a zamestnaní sa, som sa pustil do väčších zásahov. Vždy som mal predstavu, o vzhľade môjho auta vo finálnej verzii úprav, ale nie vždy to bolo ľahké zrealizovať - niektoré diely karosérie, ako napr. VTS body kit, som zháňal približne 3 roky. Veľkou pomocou pri úpravách mi bol a stále aj je môj otec, bez ktorého by Xsara nevyzerala tak, ako vyzerá dnes. Do aktuálnej podoby sa auto dostalo začiatkom roka 2020. V súčasnosti auto ešte nie je úplne podľa mojich predstáv, ale verím, že sa mi čoskoro podarí zrealizovať posledné úpravy a budem na 100% spokojný. Či to naozaj budú moje posledné úpravy na tomto aute, tak to ukáže budúcnosť..."
Citroën Xsara II Coupé VTS, rok výroby 2000
Motor: benzínový štvorvalec 1.6i 16V, výkon 80kW/110hp, športové sanie, oilcatch tank, športový katalyzátor Magnaflow, detaily v motorovom priestore sú nalakované do apple red candy farby a na niektoré sa aplikovala hydrografika s karbónovým vzorom
Pohon: náhon predných kolies, päťstupňová manuálna prevodovka
Podvozok: vpredu je športový výškovo nastaviteľný podvozok V-maxx X-street, vzadu je upravená náprava s torznými tyčami a so skrátenými športovými tlmičmi V-maxx X-street, predná horná rozperná tyč OMP, predné štvorpiestové brzdové strmene Brembo Peugeot 406, vpredu aj vzadu drážkované brzdové kotúče Brembo Max s brzdovými doštičkami Brembo, disky Autec type T, 7J x 17'', ET 13 nalakované do apple red candy farby, pneumatiky 205/40 ZR 17, vpredu aj vzadu 10 mm rozširovacie podložky
Karoséria: dvojfarebný celolak do striebornej a čiernej metalízy, čierny polep „mušketiera“ na bokoch auta, VTS body kit na prednom nárazníku, zadnom nárazníku a prahoch, čierne lipká, funkčné výduchy v kapote, maska bez znaku, krídlo a šilt na dverách batožinového priestoru, číre LED svetlá, predné svetlomety so xenónmi, odstránené všetky znaky, nápisy, ozdobné lišty na prahoch, strešná anténa a zadný stierač, ťažné oká
Interiér: športový trojramenný semišový volant OMP Velocita, trojbodové športové bezpečnostné pásy OMP, športové sedadlá, karbónová hlavica radiacej páky, zákazkový bezpečnostný polorám a zadná rozpera nalakovaná do apple red candy farby, interiér je prečalúnení do červenej a čiernej koženky a čiernej látky, kľúč v karbónovej hydrografike
Audio: autorádio Alpine CDE-190R, predné reproduktory Alpine S-S65, zadné reproduktory Alpine S-S50, štvorkanálový digitálny zosilňovač Alpine KTP-445A, aktívny subwooferový box Alpine PWE-V80
text: P.Kovács, foto: Ján Straka - Magpie