Profituning 2023

Giamaro Katla: Prichádza diabol

25. jún 2025Publikoval P. Kovács

V malom talianskom mestečku Cavezzo, neďaleko od Modeny, sa v bývalej fabrike na zdravotnícke potreby chystajú na predstavenie úplne nového hyperauta. Raketu na kolesách s názvom Giamaro Katla bude poháňať jeden z najbláznivejších motorov, aké sme kedy videli: 4x preplňovaný 7,0-litrový motor V12 s výkonom 2 128 koní a krútiacim momentom 2001Nm! A bonbónik?! To všetko cez 7-stupňovú manuálnu prevodovku a iba na zadné kolesá! Rýdze šialenstvo :D!

Automobil Giamaro je produktom rodiny Commendatore. Otec Giacomo vedie úspešný podnik s matracmi a je prominentným zberateľom automobilov. Bol tiež jedným z pôvodných mecenášov spoločnosti Pagani a pomohol zrealizovať model Zonda. Jeho syn Pierfranceso je tiež nadšencom áut a riadi každodenné operácie spoločnosti. Na čele inžinierskej gardy stojí však legenda superšportov Loris Bicocchi, ktorý začal svoju kariéru v 70.rokoch u Lamborghini, v 90.rokoch sa pripojil k obnovenému talianskemu Bugatti a neskôr pracoval pre Pagani, Koenigsegg, Dallaru a opäť pre Bugatti. Medzi Bicocchiho úspechy patria modely ako Countach, Diablo, EB110, Zonda, CCX, Veyron a Chiron.

Spoločnosť plánuje vyrábať svoje prvé vozidlá vo výskumnom a vývojovom centre Cavezzo, avšak už kúpila pozemok pre väčšiu továreň v Castlefranco Emilia – ktorý sa nachádza približne v polovici cesty medzi Modenou a Bolognou. Katla je založená na monokoku z uhlíkových vlákien, ktorý ale nepoužíva samostatný zadný pomocný rám pre zavesenie kolies. Zavesenie kolies je riešené s CNC frézovanými hliníkovými dvojitými priečnymi ramenami po celom obvode a vnútornými vinutými pružinami s adaptívnymi tlmičmi. Giamaro tiež používa zdvihovú pružinu, ktorá ďalej pomáha kontrolovať vertikálny pohyb karosérie. V skutočnosti ide o elektronicky nastaviteľnú zdvihovú pružinu, akú sme v cestnom aute ešte nikdy nevideli.

Najdôležitejšiu časť projektu – brutálny agregát Giamaro vyvinulo v spolupráci s inžinierskou firmou Italtecnica, v ktorej vlastní podiel. Turínsky závod je svetoznámy výrobou motorov pre rôzne modernizované – restomod autá, ako napríklad Kimera EVO37. Ku Katle sa budú dodávať tri kľúče - biely akýsi servisný s disponibilným výkonom motora do 789 konských síl, čierny kľúč určený na „každodenné použitie“ s obmedzením na 1 647 koní a červený kľúč, ktorý odomyká plný potenciál tejto beštie.

Ceny zatiaľ známe nie sú, toľko však vieme, že má už Giamaro zálohy na prvý rok produkcie a plánuje vyrábať 30 áut ročne, pri čom sú ďalšie modely už v štádiu vývoja.

text: P.Kovács, foto: Giamaro Automobili