Profituning 2021_2

GR Corolla: Ďalšia sľubná beštia

01. apríl 2022Publikoval P. Kovács

Po dlhom čakaní Toyota predstavila svoj ďalší horúci hatchback – tento krát vo väčšom, ešte príťažlivejšom a praktickejšom kabáte. Kto teda váhal siahnuť po štipľavom a vynikajúcom špunte Yaris GR kvôli dvom dverám a menším vnútorným rozmerom, ten nech ďalšie výhovorky nehľadá. Koncepcia sa pri tom nemení – 1,6-litrový preplňovaný 3-valec o výkone 300k / 224kW (pri 6500 ot./min.) a točivom momente 370Nm (3000-5500 ot./min.) poháňa všetky kolesá a to cez skvelý 6-stupňový manuál. Systém GR-Four navyše ponúka šoférovi nastavenie prerozdelenia sily medzi nápravami v pomeroch 60-40, 50-50 a 30-70.

Yarise z dielne Gazoo Racing sa dá baviť len v superlatívoch, preto sme presvedčení o kvalitách a zábavnom faktore aj v prípade väčšieho brata. Ten síce dáke tie kilá nabral a váži 1474kg (Yaris GR 1280kg), ale nabral aj na sile – 40 koníkov navyše by malo postačiť ku kompenzácii nadmerného „tuku“. GR Corolla používa upravenú verziu platformy GA-C s dodatočnými zvarovými bodmi na spevnenie spojov a rozsiahle použitie štrukturálneho lepidla. Kapota a výplne predných dverí sú z dôvodu úspory hmotnosti hliníkové, podlaha je rovná, aby sa znížil odpor vzduchu.

Odpruženie hot-hatchu pozostáva zo vzpier typu MacPherson vpredu a dvojitého lichobežníkového dizajnu vzadu, pri čom Corolla jazdí na 18-palcových, 15-lúčových kolesách s lesklým čiernym povrchom s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 rozmerov 235/40 R18. Spomalenie zabezpečujú 14-palcové ventilované kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi vpredu a 11,7-palcové ventilované kotúče s dvojpiestovými strmeňmi na zadnej osi.

GR Corolla bude uvedená na trh s dvomi úrovňami výbavy: Základný model Core, ktorý bude v predaji už tento rok, alebo exkluzívny Circuit Edition v roku 2023. GR Corolla Core je k dispozícii v bielej, čiernej a Supersonic Red. Vnútri sú športové sedadlá potiahnuté látkou a čierno-strieborné farebné prevedenie. Na želanie je k dispozícii balík Cold Weather, ktorý pridáva vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný volant. Technologický balík obsahuje navigáciu, vylepšené stereo a bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Circuit Edition ponúka samosvorné diferenciály Torsen pre prednú a zadnú nápravu a strechu z uhlíkových vlákien. Vyšší level je dostupný v bielej, Supersonic Red a Heavy Metal, brzdové strmene sú červené a majú logo GR.

text: P.Kovács, foto: Toyota