Profituning 2021

Honda Civic Type R

28. júl 2022Publikoval M. Lábaj

Nový najostrejší Civic Type R sa nám predstavil v online premiére. Videli sme všetko no Honda neprezradila tie najdôležitejšie špecifikácie. Čo je pre nás však v skutku prekvapivé, že Type R sa stále drží bez elektrických pomocníkov. Aj keď pravdepodobne je to posledná generácia.

Šiesta generácie Type R je postavená na dobrých základoch, ktoré poskytol predošlý ostrý Civic. Ak hľadáte dvoj-spojkovú prevodovku alebo pohon všetkých kolies, CTR nebude vaším cieľom. Honda ostala pri klasických hodnotách. Osvedčený preplňovaný dvoj liter K20C spolupracuje iba s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou s mechanickým samosvorným diferenciálom, ktorá poháňa len prednú nápravu.

Keď už je reč o motore, Japonci si oficiálne čísla zatiaľ nechávajú pre seba. Lenže medzičasom jeden šikovný zákazník našiel v predajni prospekt ohľadne výkonu. V ňom je udaný výkon 330 koní (243 kW) pri 6500 otáčkach za minútu. Najvyšší krútiaci moment je k dispozícií medzi 2600 a 4000 ot/min a jeho hodnota je 420 Nm. Oproti piatej generácií ide len o „marketingový“ nárast výkonu o 10 koní a 20 Nm. Honda sériovo obúva pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S na 19-palcových ľahkých diskoch. Za nimi sú overené brzdy značky Brembo.

Dizajn Type R nie je len aby sme ľahko rozoznali obyčajný Civic od športového, jeho úlohou je hlavne funkčnosť. Rozšírené blatníky sú tvarované tak, aby usmerňovali prúdenie vzduchu spredu dozadu. V ponuke sú zatiaľ dva odtiene, okrem ikonickej Championship White bola pridaná Sonic Grey Pearl. Kabína je ladená do červeno-čiernych farieb. Športové sedačky boli navrhnuté na pevné podopieranie tela a to najmä na okruhu pri plnom využívaní potenciálu vozidla. Digitálny prístrojový panel má špeciálny dizajn v režime R+, keď pilot musí jasne vedieť čo sa deje s autom. Horná časť zobrazuje otáčky motora, identifikátor preradenia a zaradenú rýchlosť. Na spodnej časti panelu si môže vodič zvoliť aké informácie sa budú zobrazovať.

text: M.Lábaj, foto: Honda