Profituning

Honda S800: Outlaw style

07. máj 2020Publikoval M. Lábaj

Miniatúrne športové kupé S800 priletelo na svet v roku 1966. A už o pár mesiacov neskôr, v roku 1967 bolo vyhlásené za najrýchlejšie sériové auto s motorom do objemu 1l. Hondu poháňal malý ale šikovný radový štvorvalec s objemom len 791 cc. Jeho výkon bol však svižných 70 koní (52 kW) pri 8000 ot/min. Honda už vtedy čerpala z bohatých skúseností z produkcie silných nízko-objemových motorov do svojich motocyklov. Maximálna rýchlosť S800-ky bola 160 km/h, zároveň však dokázala dosiahnuť spotrebu 6,7 litrov benzínu na 100 km. Tomu, samozrejme, dopomáhala i manuálna plne synchrónna 4-stupňová prevodovka.

Tento malý stroj okúzlil i herca Daniela Wua, po tom čo na YouTube našiel video jedného takéhoto stroja. „S800-tka vo videu točila neskutočné otáčky. Ten zvuk, ktorý vychádzal z jej výfukov ma okamžite upútal.“ Pôvodne chcel Daniel postaviť japonskú klasiku, Datsun 510, no plány sa po vzhliadnutí videa ihneď zmenili. S nápadom upraviť Hondu súhlasil aj Kei Miura, s ktorým Wu spolupracoval.

Onedlho zohnali jeden kúsok, konkrétne z roku 1968. S800 si však najskôr vyžadovala renováciu, až potom mohli prísť na rad úpravy. Auto zaniesli i do dielne SEMA Garage, kde prebehol kompletný 3D sken vozidla. Že prečo? Miura dostal za úlohu navrhnúť pár karosárskych dielov, ktoré by auto urobili jedinečným. A vďaka moderným technológiám nemusel ani cestovať. 3D sken bol taký presný, že následne vyrobené diely pasovali na Hondu dokonale.

Miura tak stojí za jednoduchými, no perfektnými lemami nad každým blatníkom. Tie S800-vku opticky rozšírili a zároveň vytvorili priestor pre prevarené sériové kolesá. 13-palcové disky sú vzadu o palec širšie, teda predné kolesá sú široké 7“ a zadné 8“. Na nich sú obuté kvalitné pneumatiky Toyo R888R. Nakoniec ešte disky boli nastriekané do zlatej práškovej farby. Predný chromovaný nárazník nahradil čierny spojler, ktorý spredu auto vizuálne znížil. Elegantnú tvár dotvárajú žlté „oči“, teda predné svetlomety S.E.V. Marchal v chromovanom rámiku. Vďaka patrí aj firme DG Vintage Coachworks, ktorá sa postarala o renováciu a nalakovanie 50-ročnej karosérie.

Vzadu bol rovnako odstránený nárazník, nahradil ho spojler od spoločnosti Pandem. A tiež vymenili zadné svetlá za dvojicu okrúhlych jednotiek. Na zadnú časť patrí ešte pekná koncovka výfuku, čo táto S800 spĺňa na výbornú. Pôvodne mala Honda po jednej koncovke na oboch stranách, Daniel sa však rozhodol, že obe koncovky pôjdu do stredu. Samotné výfukové potrubie je z nehrdzavejúcej ocele, dôležité diely sú značky GReddy a na výrobe sa podieľala firma Remark. Dobre vyladené potrubie uľahčilo malému štvorvalcu odvádzanie spalín. Avšak pri vyšších otáčkach sa výfuk doslova mení na hudobný nástroj. Motor ostal v podstate nedotknutý, žiaden swap sa neodohral. Prečo? No pretože práve to, ako znie tých 791 cc pri 8000 ot/min zaujalo Daniela.

Interiér zrenovovala dielňa DJ Designs, originálne sedačky prečalúnili do nádhernej červenej kože, tak ako ostatné interiérové časti. Palubná doska má síce na sebe nové materiály, ale originalita ostala zachovaná v podobe OEM prístrojových budíkov. Obrovský tenký volant sa musí sprvu zvláštne držať v rukách, no chce to len zvyk. V Európe je tento štýl úprav známy ako „outlaw“, Daniel tomu však dal japonského ducha a projekt Hondy S800 nazýva Chinpira.

text: M.Lábaj, foto: Larry Chen