Profituning 2021

Huracán Sterrato

05. december 2022Publikoval P. Kovács

Na záver roka si automobilka zo Sant´Agata Bolognese pripravila ozajstnú chuťovku. Na limitované edície sme si zvykli, ale tento úlet sa ta predýchať ťažšie. 2-sedadlový supercar na šotolinu a nie len ako špeciál na rally alebo Dakar od nejakého úpravcu? Áno! Priamo „sériovka“ od Lamborghini, ktorú si môžete objednať aj vy, keďže sa z nich vyrobí až 1499 kusov!

Auto do terénu nie je v prípade vozidiel s býkom v logu novinkou – model LM002 (známe pod prezývkou „Rambo Lambo“) bol predstavený v roku 1986 a kladivo na športiaky v podobe SUV o sile 650 koní začalo strašiť na cestách s nápisom Urus pred 4 rokmi. Toto je ale iná káva – ultimatívny Huracán so zosilneným a o 42,5 mm podvihnutým podvozkom a s prídavným osvetlením na kapote asi nikto nečakal.

Na semisliky zabudnite, pod plastovými blatníkmi nájdete pneumatiky Dueler AT002 All-Terrain od Bridgestone, obuté na disky, ktorých rozchod bol zväčšený o 30 resp. 34 mm. Za čiernymi lúčmi sa „skrývajú“ 15" brzdové kotúče vpredu (14" vzadu) osadené šesťpiestikovými brzdovými strmeňmi. Pri drsnom zaobchádzané mimo spevnených ciest poslúži spodná ochrana citlivejších častí, pozostávajúca z celej sady hliníkových panelov.

Pod čiernou roletou sa v strede Huracánu nič nezmenilo, naďalej tu reve 5,2-litrový motor V10 spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Desaťvalec produkuje výkon 449kW (610k) a točivý moment 560Nm pri 6500 ot/min, pri čom Sterrato pokorí stovku na asfalte v priebehu 3,4 sekundy. Maximálka je ale obmedzená na 260 km/h a pomocný elektronický systém IVD (Integrated Vehicle Dynamics) dostal špeciálnu úpravu s jazdným režimom Rally.

text: P.Kovács, foto: Lamborghini