Profituning

Hyundai i20 N

21. októbra 2020Publikoval M. Lábaj

Po veľmi úspešnom modeli i30 N, ktorý dokázal nádherne skombinovať mechanický zážitok z jazdy s modernou technológiou sa Hyundai rozhodol na náš trh vypustiť športovo zameraného menšieho brata. A tým je malý hatchback i20 N. Čo všetko si zobral od svojho staršieho súrodenca?

Zvonku vyzerajú dosť identicky, 5-dverová karoséria, rovnaká modrá farba „Performance Blue“, športové tmavé 18-palcové disky za ktorými svietia červené brzdové strmene s N logom. Rozdiel je teda najmä vo veľkosti, i20 je oproti i30 o čosi menšia, možno viac šikovnejšia. Predsa aj svetové trate WRC brázdila práve i20-tka. Jej predok zdobí veľká predná maska, ktorá sa prelína až do svetiel. Boky predného nárazníka sú tvarované do dynamických trojuholníkov s integrovanými hmlovými svetlami. Červená linka na spodku podčiarkuje ostrý dizajn a vytvára efekt akoby i20 bola ňou omotaná.

Zadok je trochu oblejší, na vrchu sa nachádza pomerne dosť veľký spojler. Charakteristickú siluetu budú vytvárať zadné svetlá. Na kufri takisto nesmie chýbať veľké logo i20 N. Zadný nárazník je na pomery malej karosérie dosť „nafúknutý“, za kolesami sú akési otvory, ktoré majú na svedomí práve optické rozšírenie. Na spodku máme opäť červenú linku a difúzor s trojuholníkovým hmlovým svetlom. Difúzor tentokrát však disponuje iba s jednou koncovkou výfuku, za to ale dosť výraznou. Kabína je ladená do tmavých farieb s modrými detailmi. Sedadlá musia mať poriadne bočné vedenie, dokonca majú aj integrované hlavové opierky. Novým majiteľom do rúk perfektne sadne športový volant potiahnutý kožou a páka, áno, 6-stupňovej manuálnej prevodovky. Moderným prvkom je i digitálny prístrojový panel, s otáčkomerom s variabilnou „červenou zónou“, podľa teploty oleja.

Malú i20 N poháňa preplňovaný štvorvalcový agregát T-GDi s objemom 1,6-litra. Je to vlastne jeden z prvých motorov novej generácie v Európe. Najvyšší dosiahnuteľný výkon je na hodnote 204 koní (152 kW) a krútiaci moment činí 275 Nm. Hyundai udáva akceleráciu z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy, čo vôbec nie je zlý čas pre taký malý hatchback. Maximálna rýchlosť i20-tky je 230 km/h. Na papieri je ale ešte jedno veľmi zaujímavé číslo, a to hmotnosť. V kolónke je napísané 1190 kilogramov. Prevodovka rovnako prešla zmenami, bola najmä zosilnená aby vydržala funkciu Launch Control. S príplatkovým N diferenciálom, čo je mechanický samosvor, bude určite i20 N kráľom úzkych okresných ciest.

Pri jazdení je na výber široká paleta jazdných režimov – od Normal, Eco a Sport až po režim N a N Custom. Pri poslednom si sami nastavíte odozvu na plynový pedál, riadenie, ESP či aické medziplyny pri preraďovaní. Automobilka hovorí tiež o rozdieloch medzi obyčajnou i20 a i20 N, N-kasňa bola na viacerých miestach zosilnená a stojí na upravenom podvozku. Keď pôjde všetko hladko, i20 N si budeme môcť kúpiť už na jar budúceho roku 2021. Cena oficiálne ešte nebola prezradená, počíta sa, že oproti konkurencii to nebude veľký rozdiel, Hyundai ale ponúkne lepšiu základnú výbavu. Odhad? Asi 24 000 €.

text: M.Lábaj, foto: Hyundai