Profituning 2021_2

Ikona z Levíc

06. októbra 2021Publikoval P. Kovács

Skyline... Pohľad, ktorý nikdy neomrzí, auto, ktoré sa nám nikdy nezunuje. Vlastne to nie je "iba" auto, je to ikona, modla a sen. OK, najnovší rad R35 - nazývaný už len GTR je krásny a brutálne rýchly, no to čaro starších modelov asi nikdy nebude mať. Ale tak to má aj byť, žijúce legendy milujeme a nostalgia rozmachom kolies napojených na baterky a tabletov zabalených do karosérií neustále silnie.

Viacerým z vás môže byť modrá R34-ka povedomá, ale táto je iná a nepomýľte si ju s tou z východu, o ktorej sme si napísali vlani. Tá patrí "istému Erikovi", známemu hlavne v komunite drag racerov, kým táto pochádza z Levíc a uchvátila nás 1.septembra na Power feste. Fero ju tento krát doniesol na Slovakia Ring nie len k vystaveniu v paddocku, ale veru rozhodol sa zapojiť do ostrých pretekov na 201m. 100% stav, kvalitné úpravy a krásny zvuk bol napokon dovŕšený výborným druhým miestom v najsilnejšej triede preplňovaných štvorkoliek s objemom nad 2550ccm.

Japonská kráska sa z ostrovov na Slovensko doviezla v máji roku 2019 v čiastočne upravenom stave a jedná sa o oficiálny UK V-Spec - čiže jeden z iba 81 kusov vyrobených UK Vspec (extra olejové chladiče, kožený interiér, difúzor vpredu + vzadu, systém pohonu 4x4 ATTESA E-TS PRO, iný samosvor...). Niekto berie kúpu podobných klenotov na kolesách ako investíciu a striktne sa drží továrenského setupu, no priznajme si Skyline je od roku 1989 (debut modelu R32) synonymom pouličného závodenia a tuningu ako takého. Preto ponechať notoricky známy twin-turbový 6-valec RB26 DETT v pôvodnom stave by bolo až extrémne konzervatívne.

Takto rozmýšľal aj František, ktorého žolíkom je po novom agregát prebrúsený na 2,8-litra s komplet kovaným vnútrom - dômyselne vyskladaný do 1200 koní, pričom aktuálne turbá vyhovujú do nejakých 900. Skyline sa dokončil do stavu v akom vám ho predstavujeme vlani v septembri, pričom je k dispozícii pri prepnutý riadiacej jednotky na vyšší plniaci tlak 640 konských síl a 700Nm, čo je na sériovú prevodovku tak akurát. Sofistikované zásahy má na svedomí Milan Janov a Michal Cehula (MC Autoslužby) z Popradu a poďakovanie patrí aj spol. Autopia s.r.o. za dodané diely a skladanie motora. Či sa bude pokračovať v úpravách, to záleží od financií, vylúčené nič nie je, no za nás je to už aj teraz topka a dávame veľký palec nahor!

Nissan Skyline R34 GT-R, rok výroby 2002
Motor: 2x preplňovaný radový 6-valec RB26 DETT, RB28 Stroker Kit ZRP Stage 3 s kovanými vnútornosťami, kovaná kľuka, hliníkové piesty 87mm 9.4:1, 2x Garrett GTX2867R Gen II, 6x Injector Dynamics ID1000 EV14 N1, olejové čerpadlo Fuelab 535, regulátor tlaku paliva AN-6, čerpadlo Walbro GST520, riadiaca jednotka Link G4+ s dvoma mapami, ložiská N1, skrutky ARP, vodná pumpa N1, vačky HKS,  remenice HKS, vyrovnávacia nádrž Autoselect, hadice SFS Performance, titánový výfuk Tomei, intercooler kit Trust, rozvodový remeň Trust GReddy, výkon: 1.0bar - 373kW (500k), 1.55bar - 477kW (640k)
Pohon: náhon na všetky kolesá, 6-stupňová manuálna prevodovka OEM, dvojlamelová spojka OS GIKEN, silentbloky diferenciálu Nismo
Podvozok: Nastaviteľný podvozok Nismo S TUNE, predné brzdové kotúče a strmene Alcon, vzdau OEM Brembo s platničkami Ferodo DS2500, brzdové hadice BF GOODRIDGE, silentbloky Nismo, podložky Eibach, 18" disky VOLK RACING TE37 Saga, pneumatiky Pirelli P ZERO 255/35R18
Karoséria: Predný nárazník R34 Nismo Z-Tune, karbónový podnárazník R34 OEM V-SPEC, bočné prahy R34 OEM, zadné podnárazníky R34 V-SPEC, krídlo R34 OEM, zadné svetlá R34 NISMO
Interiér: OEM kožené sedadlá, koberčeky Nismo, Nismo V-SPEC 2 pedal set, APEXI displej, elektrické okná

text: P.Kovács, foto: SŠA, majiteľ