Jaguar XE

10. september 2014Publikoval P. Kovács

Na podujatí s hviezdnym obsadením, ktoré sa konalo v londýnskom Earl’s Court, britská automobilka predstavila nový Jaguar XE, ako vozidlo s pohonom zadných kolies určené skutočne pre vodiča. Jaguar XE vďaka prepracovanej ľahkej karosérii, aerodynamickému dizajnu, luxusnému interiéru, mimoriadnym jazdným vlastnostiam a jednoduchému ovládaniu znova definuje koncept športovej limuzíny. Model XE sa začne predávať v roku 2015 vo vysokovýkonnej verzii s označením S.

Jaguar XE 

Šelmu s označením XE S si vodič užije vďaka kultivovanému kompresorom preplňovanému 3,0-litrovému motoru V6 s okamžitou reakciou. Má výkon 340 koní a krútiaci moment 450 Nm. Tento vysokootáčkový agregát je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou s ovládaním radenia pomocou páčok pod volantom. Vodič môže kedykoľvek využiť neuveriteľnú rezervu výkonu. XE S zrýchli z 0 na 100 km/h len za 5,1 sekundy a dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Jaguar XE 

Hliníkový Jaguar XE je prvým modelom skonštruovaným využitím novej modulárnej architektúry od spoločnosti Jaguar Land Rover. Jeho cieľom je stanoviť štandard jazdnej dynamiky v kategórii vozidiel strednej veľkosti. Dlhý rázvor, krátke previsy a nízky posed zaisťujú dokonalé proporcie vozidla a aerodynamický profil podobný kupé. Veľké predné otvory na nasávanie vzduchu, chrómované bočné otvory, diskrétny zadný spojler a voliteľné 20-palcové kované disky kolies naznačujú výkonnostný potenciál kompresorom preplňovaného 3,0-litrového zážihového motora Jaguar V6. K verzii XE S pribudnú ďalšie modely poháňané mimoriadne úspornými 2,0-litrovými štvorvalcovými zážihovými a vznetovými motormi, ktoré budú spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Jaguar XE 

Nový Jaguar XE má najprepracovanejší podvozok vo svojej triede, ktorý definuje jazdné vlastnosti a správanie pri jazde: toto je vozidlo skutočne pre vodiča. Na miestach, kde väčšina konkurencie používa zavesenie predných kolies typu MacPherson, tím dynamiky vozidiel Jaguar trval na použití dvojitých priečnych ramien. Hliníkové hlavy uloženia ložísk predných kolies sú mimoriadne ľahké a zároveň pevné. Sú kované z liatych polotovarov využitím patentovaného výrobného procesu. Klasická viacprvková zadná náprava nemohla splniť dynamické ciele tímu konštruktérov Jaguar. Riešenie má názov Integral Link: tento systém sa zvyčajne používa len vo väčších a drahších vozidlách. Zabezpečuje ideálne hodnoty priečnej a pozdĺžnej tuhosti, ktoré sú potrebné na dosiahnutie precíznej ovládateľnosti a pružnej jazdy. Vo veľkej miere sa využíva hliník s cieľom znížiť hmotnosť.

Jaguar XE

Hliníkový Jaguar XE sa bude vyrábať v novom výrobnom závode spoločnosti v Solihulle. Kompletné informácie o celom modelovom rade XE budú zverejnené na parížskom autosalóne v októbri.

zdroj: Jaguar