Krajina nekonečných možností
Nie je nič krajšie počas sobotňajšieho poobedia než zvuk rotorového motoru ako prechádza hlavnou ulicou. Máte pocit akoby sa všetci aspoň na chvíľu zastavili a venovali pohľad na FC-čko s výfukom bez jediného tlmiča. Taký je život v uliciach japonského mesta Saitama. Pokojný život v meste ale netreba pokúšať, za mestom sú tiež pekné scenérie.
Mazda RX-7 síce vyzerá, ako by práve dokončila posledné kolo závodu proti stopkám na okruhu. Jej vzhľad je však podľa slov majiteľa dosť konzervatívny. Celkovo si RX-7 prešla už niekoľkými dizajnovými štádiami počas siedmych rokov v rukách Saito-sana. Na Mazde postupne pribúdali aerodynamické prvky a postupne prichádzala o diely v interiéri. Najviac kontroverzným je asi jej predok. Nárazník RE Amemyia bol doplnený štvoricou bočných krídel, obrovským splitterom a plochými svetlami. Predný výraz je agresívnejší no prišiel o charakteristické pop-up svetlá. Vymenené sú aj predné blatníky, predné blatníky dodala firma Panspeed a rozširujú prednú nápravu o 90 milimetrov v oboch smeroch. Zadné blatníky ostali sériové, sú dostatočne široké aby sa do nich zmestili 18-palcové disky RAYS Volk Racing CE28SL so šírkou 10,5 palcov. Rovnaká šírka je aj na prednej náprave. Obutie kompletizujú pneumatiky Dunlop Direzza ZIII v rozmere 275/35.
Výzor dopĺňa predná kapota z uhlíkových vlákien od Tamon Design. Dobre pasuje k pravému prednému svetlu, v ktorom je zakomponované nasávanie vzduchu do motora. Pod zadným oknom sa týči obrovské krídlo Esprit 052 GT Wing. Spoločnosť mu robí zadný difúzor, ktorý vyrobili v dielni Car Shop Glow. Mazda urobila skvelú prácu, ešte aj to mohutné krídlo vyzerá na jej kupé vcelku pekne – štýlovo. Dokonca aj drobnosti ako bočné spätné zrkadlá sú zladené so športovým výzorom FC-čka. Mini zrkadlá Craft Square TC sa ku športovej karosérií hodia. Je evidentné, že táto RX-7 bola vyskladaná pre okruh.
Pod kapotou sa snažil Saito-san udržať čo najjednoduchší vzhľad. Originálny motor 13B, čo je teda dvojkomorový Wankel s objemom 1,3-litra má zopár úprav, ako napríklad predný medzichladič stlačeného vzduchu HKS, upravený nasávací trakt takisto od firmy HKS a spomínaný otvorený výfuk. Riadenie zabezpečuje jednotka HKS F-CON V-Pro. Medzi motorom a prevodovkou sa nachádza dvojlamelová keramická spojka ATS. Za ňou je osadená prevodovka z novšieho modelu FD3S s 5-stupňami a dvojcestným samosvorným diferenciálom Cusco medzi zadnými kolesami.
Interiér je v súlade so zvyškom vozidla. Z továrenskej výbavy zostalo len málo – prístrojová doska, stredová konzola a sedadla spolujazdca. Kabína prišla o väčšinu čalúnenia, preto skoro na všetkých miestach vidno len odhalený lakovaný kov. Bezpečnosť posádky stráži kompletný rám Cusco. Zatiaľ čo pilot RX-7 usadá do sedadla Bride Zeta III s postrojom TRS medzi rukami sa mu objavuje športový volant Momo. Na prístrojovej doske sa nachádza päť prístrojov Defi a regulátor plniaceho tlaku GReddy Profec. Na fotografiách vidieť pekný kontrast športového vozidla postaveného na okruh, ktoré pózuje na úzkej ceste medzi poliami alebo v historickom centre mesta. Je to jednoducho krajina nekonečných možností.
text: M.Lábaj, foto: Alec Pender - speedhunters.com