Profituning 2023

Krajina nekonečných možností

18. máj 2023Publikoval M. Lábaj

Nie je nič krajšie počas sobotňajšieho poobedia než zvuk rotorového motoru ako prechádza hlavnou ulicou. Máte pocit akoby sa všetci aspoň na chvíľu zastavili a venovali pohľad na FC-čko s výfukom bez jediného tlmiča. Taký je život v uliciach japonského mesta Saitama. Pokojný život v meste ale netreba pokúšať, za mestom sú tiež pekné scenérie.

Mazda RX-7 síce vyzerá, ako by práve dokončila posledné kolo závodu proti stopkám na okruhu. Jej vzhľad je však podľa slov majiteľa dosť konzervatívny. Celkovo si RX-7 prešla už niekoľkými dizajnovými štádiami počas siedmych rokov v rukách Saito-sana. Na Mazde postupne pribúdali aerodynamické prvky a postupne prichádzala o diely v interiéri. Najviac kontroverzným je asi jej predok. Nárazník RE Amemyia bol doplnený štvoricou bočných krídel, obrovským splitterom a plochými svetlami. Predný výraz je agresívnejší no prišiel o charakteristické pop-up svetlá. Vymenené sú aj predné blatníky, predné blatníky dodala firma Panspeed a rozširujú prednú nápravu o 90 milimetrov v oboch smeroch. Zadné blatníky ostali sériové, sú dostatočne široké aby sa do nich zmestili 18-palcové disky RAYS Volk Racing CE28SL so šírkou 10,5 palcov. Rovnaká šírka je aj na prednej náprave. Obutie kompletizujú pneumatiky Dunlop Direzza ZIII v rozmere 275/35.

Výzor dopĺňa predná kapota z uhlíkových vlákien od Tamon Design. Dobre pasuje k pravému prednému svetlu, v ktorom je zakomponované nasávanie vzduchu do motora. Pod zadným oknom sa týči obrovské krídlo Esprit 052 GT Wing. Spoločnosť mu robí zadný difúzor, ktorý vyrobili v dielni Car Shop Glow. Mazda urobila skvelú prácu, ešte aj to mohutné krídlo vyzerá na jej kupé vcelku pekne – štýlovo. Dokonca aj drobnosti ako bočné spätné zrkadlá sú zladené so športovým výzorom FC-čka. Mini zrkadlá Craft Square TC sa ku športovej karosérií hodia. Je evidentné, že táto RX-7 bola vyskladaná pre okruh.

Pod kapotou sa snažil Saito-san udržať čo najjednoduchší vzhľad. Originálny motor 13B, čo je teda dvojkomorový Wankel s objemom 1,3-litra má zopár úprav, ako napríklad predný medzichladič stlačeného vzduchu HKS, upravený nasávací trakt takisto od firmy HKS a spomínaný otvorený výfuk. Riadenie zabezpečuje jednotka HKS F-CON V-Pro. Medzi motorom a prevodovkou sa nachádza dvojlamelová keramická spojka ATS. Za ňou je osadená prevodovka z novšieho modelu FD3S s 5-stupňami a dvojcestným samosvorným diferenciálom Cusco medzi zadnými kolesami.

Interiér je v súlade so zvyškom vozidla. Z továrenskej výbavy zostalo len málo – prístrojová doska, stredová konzola a sedadla spolujazdca. Kabína prišla o väčšinu čalúnenia, preto skoro na všetkých miestach vidno len odhalený lakovaný kov. Bezpečnosť posádky stráži kompletný rám Cusco. Zatiaľ čo pilot RX-7 usadá do sedadla Bride Zeta III s postrojom TRS medzi rukami sa mu objavuje športový volant Momo. Na prístrojovej doske sa nachádza päť prístrojov Defi a regulátor plniaceho tlaku GReddy Profec. Na fotografiách vidieť pekný kontrast športového vozidla postaveného na okruh, ktoré pózuje na úzkej ceste medzi poliami alebo v historickom centre mesta. Je to jednoducho krajina nekonečných možností.

text: M.Lábaj, foto: Alec Pender - speedhunters.com