Profituning

Lamborghini Huracan STO

23. november 2020Publikoval M. Lábaj

Z chýrov sa stala skutočnosť. Ešte v marci tohto roka, sa šepkalo, že Lamborghini chce vyrobiť špeciálnu verziu malého Huracanu. Plnohodnotný motor V10 a uletený dizajn. A, aha, teraz v novembri taliani skutočne predstavili Huracan v špeciálnej verzii STO. Tri písmenká označujú skratku Super Trofeo Omologata.

Ako základ bol použitý recept na stavbu závodných vozidiel továrenského súťažného tímu Squadra Course. Huracan STO dostal mnoho úprav, ktoré premenili najmenšie Lamborghini na ostrý okruhový nástroj. Stále sa však dá prihlásiť do bežnej premávky. V porovnaní s verziou Performante váži o 43 kilogramov menej, a to najmä aj vďaka väčšiemu podielu dielov karosérie z uhlíkových vlákien. Niečo sa ušetrilo i na prednom čelnom okne, to je o 20% ľahšie. Ultraľahké sú takisto obrovské 20-palcové magnéziové disky kolies obuté do športových pneumatík Bridgestone Potenza. Výsledná suchá hmotnosť Huracanu STO je na hodnote 1339 kg.

Celý predok, počínajúc kapotou, blatníkmi a predným nárazníkom sú zliate do jedného veľkého celku. Na zadnej časti blatníkov sa nachádza pár NACA otvorov a nastaviteľný spojler. Percentuálne zvýšenie efektívnosti prítlaku voči Performante je 37%, celkovo sa zvýšil prítlak až o 53%. Lamborghini sa pohralo aj s brzdnou sústavou. Na Huracan nahodili karbón-keramický systém Brembo CCM-R, ktorý sa využíva v monopostoch F1. Ten je oveľa viac odolný teplotám a namáhaniu na okruhu. Špeciálne pre STO boli doplnené tri jazdné režimy. Ostrý režim pre bežné cesty STO, režim Track pre okruhové použitie a mód Rain pre jazdu v daždivom počasí.

V strede vozidla sa ukrýva známy motor s uložením desiatich piestov do V. Jeho objem je 5,2-litra avšak motor nemá žiadneho pomocníka, ktorý by vtláčal vzduch do valcov. Výkon 630 koní (470 kW) dosahuje pri 8000 ot./min. a 7-stupňová dvoj-spojková prevodovka ho rozdeľuje iba medzi dva zadné kolesá. Možno preto bol o trochu okresaný krútiaci moment, namiesto 600 Nm pri pohone všetkých kolies, je táto verzia naladená na 565 Nm. Šprint 0 až 200 km/h sa odohrá za 9 sekúnd. Rýchlosť 100 km/h prekoná však už po troch sekundách. STO sa rozbehne najviac na 310 km/h. Zaujímavosťou je jeden opačný údaj. Brzdná dráha z rýchlosti 100 km/h je iba 30 metrov! Samozrejme, na suchom povrchu.

Posádka sedí v športových sedačkách so 4-bodovými pásmi. Za sedadlami sa nachádza ochranný pol rám z titánu. Takisto tu nájdete množstvo karbónu a čalúnenia z Alcantary. Čo tu netreba hľadať je dotyková obrazovka informačno-zábavného systému. Ten sa ovláda celkovo volantom, prípadne tlačidlami na ňom. K dispozícií sú nekonečné množstvá farebných kombinácií v rámci programu individualizácie. Prvé auto je vo farbách Blue Laufey a California Orange. Dodanie prvých kusov je naplánované na jar budúceho roka 2021. Cena Huracanu STO na európskom trhu bude 250 000 €.

text: M.Lábaj, foto: Lamborghini