Profituning

Lamborghini SCV12

25. jún 2020Publikoval M. Lábaj

V talianskom metropolitnom mestečku, Svätej Agáte pri Boloni sa robia veci skutočne do posledného detailu. Výrobca superšportových vozidiel oznámil, že už má síce dosť veľkých autosalónov, to však neznamená, že už nepredstavia nové auto. V pláne ich je dokonca niekoľko. Najnovším výtvorom z tohto malého mestečka je okruhová mašina s označením SCV12. Písmenká SC sú skratkou Squadra Course, čo naznačuje, že to fakt nebude obyčajné Lamborghini. Ostatok napovedá o motore.

A keďže sa jedná o čisto okruhový automobil, výrobca nebol limitovaný tými všelijakými predpismi a normami. SCV12 bol tiež vyvinutý v spolupráci s továrenskými oddelením pre motoršport. Úplne ho odhalia až o niečo pozdejšie, momentálne nám však ponúkli aspoň pár informácií a fotky ešte zakamuflovaného auta. Už teraz si ale utierame sliny.

Vďaka obrovským spojlerom vpredu aj vzadu SCV12 generuje väčší prítlak k asfaltu ako ktorékoľvek auto triedy GT3. Dlhá predná kapota vedie vzduch dvomi otvormi k motoru. To však nie je všetko, jej stredná časť vzduch „odráža“ do otvoru na streche, čo je ďalší nasávací otvor pre motor. S väčšou rýchlosťou auta sa v saní vytvára tlak, teda akoby bol agregát preplňovaný turbodúchadlom. Lenže nie je. Lamborghini to nazýva aerodynamické preplňovanie. To pomáha 12-valcu uloženému do V dosiahnuť výkon až 830 koní. Hmotnosť bola zase zrezaná na minimum, šasi je vyrobené z uhlíkových vlákien.

Motoru sekunduje závodná 6-stupňová sekvenčná predovka. Zadné kolesá sú zavesené na náprave typu push-rod, teda s tlmičmi uloženými horizontálne. Udržať toto monštrum v ideálnej stope majú na starosti 19 a 20-palcové kolesá vyrobené z ultra-ľahkého materiálu – magnézia. Pomáhajú im i závodné pneumatiky od Pirelli. Cena ultimátneho nástroja zatiaľ nebola prezradená, nových majiteľov však Lamborghini zaradí do „veľmi exkluzívneho“ klubu a stanú sa účastníkmi rôznych okruhových dní naprieč traťami po celom svete. Produkcia SCV12 bude prebiehať priamo v sídle automobilky, vo Svätej Agáte pri Boloni.

text: M.Lábaj, foto: Lamborghini