M3 Touring AC Schnitzer
Pomenovanie M3 je medzi motoristami ikonou už nejakú tú dobu a nie náhodou. Prvý krát v histórii značky BMW sa však môžeme odnedávna baviť aj o verzii Touring, čo nadvihlo obočie mnohým oteckom po celom svete. V prípade záujmu o kúpu ultimatívneho rodinného presúvadla síce mohli siahnuť po iných nemeckých rýchlikoch s batohom, ale šoféri infikovaní mníchovským vírusom museli čakať až do roku 2023.
Podobnou ikonou je vo svete tuningu aj značka AC Schnitzer, ktorá od roku 1987 produkuje upravené Bavoráky v špičkovej kvalite. Hneď po predstavení kombi továrenskej verzie M3-ky sa teda vrhli do práce, aby sme sa teraz mohli výsledkom pokochať.
Špecialista na aftermarket ponúka 3,0-litrový radový šesťvalec s dvoma turbodúchadlami v dvoch výkonových verziách - a to 590 koní (434 kW), resp. 610 koní (454 kW) pri rovnakom krútiacom momente 750Nm. AC Schnitzer však upravil viac ako len pohonné ústrojenstvo. Zmeny nastali aj v podvozkovej časti, ktorá sa montážou nových pružín znížila o 15 až 20mm. Zákazníci však majú k dispozícii aj plne nastaviteľný podvozok, ako aj možnosť vybrať si z dvoch variant diskov AC3 / AC1 a to v striebornej alebo antracitovej farbe.
Ponúkaný karosársky kit pridáva okrem štýlu navyše aj funkcionalitu - čierny predný splitter zvyšuje prítlak prednej nápravy o 40 kg pri rýchlosti 200 kilometrov za hodinu, zadný strešný spojler zvyšuje pri rovnakej rýchlosti prítlak na zadnú nápravu o 20 kg. Nový difúzor pomáha riadiť prúdenie vzduchu a zároveň efektne lemuje karbónové koncovky výfuku, nechýbajúčierne akcenty kapoty a krídelká k prednému nárazníku.
Vo vnútri poteší šťastných budúcich majiteľov športový volant AC Schnitzer obalený fajnovou perforovanou kožou Nappa a čiernou alcantarou prešitou svetlosivou niťou. Väčšie hliníkové pákové radidlá nahrádzajú sériové a tuner tiež vymieňa pedále a opierku nôh za lesklé spolu s niektorými ďalšími kúskami interiéru.
text: P.Kovács, foto: AC Schnitzer