Profituning

Manhart MH8 800

25. máj 2020Publikoval P. Kovács

Tvrdiť o novinke vo svojom portfóliu, že sa jedná o najrýchlejšie BMW M8 Competition na svete je odvážne, no v tomto prípade vidiac čísla a zoznam úprav možno opodstatnené. Renomovaná nemecká spoločnosť z Wuppertalu vyrukovala vyladenou M8-čkou, ktorá totiž nie len že vypadá brutálne, ale ukrýva v sebe i sofistikované zásahy nasmerované k výraznejšiemu posunu výkonu dva krát preplňovanej véosmičky objemu 4.4-litra.

Všeobecne o vrchole v ponuke Bavorov som sa už vyjadril vlani v redakčnom teste slabšieho brata BMW M850i. Nová osmička ma uchvátila, no predstava navýšenej porcie sily o 100 konských síl vo verzii M8 Competition mi naháňa husiu kožu aj na diaľku. Továrenských 625hp, 750Nm, šprint na stovku za 3,2 sekundy a maximálka 305km/h napovedajú, že sa bavíme o fakt rýchlom gétéčku. To ale nestačí... Niekomu... A prečo nie, ak má na to a sú tu spoločnosti, ktoré to zodpovedne a spoľahlivo posunú ešte o level vyššie.

Nové hodnoty sú naozaj extrémne! 823 koní, 1050Nm, akcelerácia z pokoja na 100km/h za 2,6 a 100-200km/h za 5,7 sekundy! Toto sú čísla hodné exotických superšportov a k ich dosiahnutiu bolo potrebné vykonať viacero zmien pod plechmi. Základom sú nové turbá, výkonnejší intercooler, zadný diel výfuku a nový softvér riadiacej jednotky. Pre export do rozumnejších končín sveta ponúka Manhart bez certifikácie TÜV závodné výfukové zvody a nehrdzavejúci odvádzač splodín bez katalizátorov aj s patričným softvérovým vybavením.

Pre výrazný nárast výkonu bolo potrebné upraviť aj prevodovku a pre istotu sa namontovali športovejšie, výškovo nastaviteľné pružiny KW, ktoré je možné prispôsobiť v rozmedzí 30mm. I samotný manažment nastaviteľného podvozka si Manhart upravil, ale pôvodný karbón-keramický brzdový kit si nevyžiadal upgrade. Vizuálne sa MH8 odlišuje okrem zlatých pruhov a emblémov predným i zadným karbónovým lízatkom, karbónovým difúzorom a konkávnymi monoblokmi rozmerov 9×21" resp. 10.5×21" s čierno-zlatým lakovaním, na ktoré sa obuli pneumatiky s parametrami 265/30 ZR21 a 305/25 ZR21. Pre interiér ponúka úpravca karbónový balík pre volant a pádla prevodovky.

text: P.Kovács, foto: Manhart