Profituning 2021_2

Maserati Grecale

23. marec 2022Publikoval M. Lábaj

Rovnako ako jeho väčší súrodenec, pomenované po stredomorskom severovýchodnom vetre,  pripravené zaujať zákazníkov, ktorý majú radi športové vozenie no zároveň i lepší výhľad na cestu. To je v stratke nové Maserati Grecale.

Taliansky trojzubec predstavil tri verzie so spaľovacími motormi, približne o rok neskôr príde aj čisto elektrická verzia. Grecale bude teda úplne prvé Maserati s baterkami. Varianty GT a Modena sú poháňané dvojlitrovým turbo štvorvalcom s mild-hybridnou technológiou s výkonom 300 koní (220 kW) resp. 330 k (243 kW), obe pritom s rovnakým krútiacim momentom 450 Nm. Vrcholnou motorizáciou je Trofeo s benzínovou V6 s objemom 3,0-litrov. Základ tohto agregátu je zhodný s motorom Nettuno, ktorý sa montuje do športového modelu MC20.

530 koní sa rozkladá na všetky štyri kolesá s pomocou elektronického samosvorného diferenciálu na zadnej náprave. Voľba prevodovky je iba jedna a tou je 8-stupňový automat od ZF. Trofeo akceleruje z pokoja na 100 km/h za 3,8 sekundy, štvorvalcové verzie to zvládnu za 5,3 a 5,6 sekúnd. Hodnoty maximálnej rýchlosti sú 240 km/h (GT a Modena), 285 km/h v prípade V6.

Dizajnom sa Grecale výrazne odlišuje od väčšieho brata Levante. Predná časť má nízku no vcelku impozantnú mriežku s otvormi naprieč celou spodnou časťou nárazníka. Z profilu vyniknú jeho čisté línie, ktoré zvýrazňujú komponenty z uhlíkových vlákien. Vzadu nájdeme jasný odkaz vo svetlách v tvare bumerangu na 3200 GT.

V interiéri sa nachádzajú iba tie najkvalitnejšie materiály a rozľahlé displeje. Pred vodičom a horný na stredovom paneli majú uhlopriečku 12,3“. Nižší meria 8,8“ a nahradil všetky tlačidlá na ovládanie klimatizácie. V ponuke je kvalitná audio sústava Sonus s 21 reproduktormi a výkonom 1000 Wattov,  štandardne je ich „iba“ 14. Príchod na európsky trh je naplánovaný na prvú polovicu budúceho roka. Cenu taliani zatiaľ oficiálne nešpecifikovali.

text: M.Lábaj, foto: Maserati