Profituning

Maserati MC20

07. októbra 2020Publikoval M. Lábaj

Levante je krásne, V8 od Ferrari s objemom 3,8-litra a výkonom 530 koní dokázalo urobiť dojem, avšak stále to nebolo to pravé talianske. Po dlhých rokoch Maserati prichádza s novým modelom reprezentujúcim športového ducha značky. Alebo teda, vracia sa, medzi pravé talianske superšportové vozidlá...

Ako názov bolo zvolené označenie MC20. Zdá sa, že už niečo podobné Maserati malo? Presne tak, bola to MC12-tka, z práve ktorej nová MC20 vychádza. Najjasnejší odkaz na predchodcu podáva predná maska so strieborným trojzubcom. Tvary ale neboli kreslené aby zapôsobili, ich hlavnou úlohou bola funkčnosť. A takto prepracovaná aerodynamika veru nepotrebuje žiadny mohutný spojler na zadnej časti. Celý podvozok auta je totiž jeden veľký difúzor. Dostatočný prítlak zabezpečuje i predný spojler a veľké otvory v kapote. Hmotnosť ušetrili použitím uhlíkových vlákien pre diely ako prahy, strecha a zadný difúzor. Vzadu tiež nájdeme dve skromnejšie koncovky výfuku a decentný vysúvací spojler.

Prečo sme však tu, je motor. Maserati MC20 poháňa agregát vlastnej výroby, jedná sa teda o 2-krát preplňovaný 3,0-litrový šesťvalec a lá Nettuno V6. Zvláštnosťou sú dve spaľovacie komory, ktoré zabezpečujú dokonalé prehorenie zmesi. Vďaka premyslenej technike z F1, V6-tka disponuje výkonom 629 koní (463 kW) a krútiacim momentom 729 Nm. Motor je spriahnutý s 8-stupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou. Údaj o zrýchlení z nuly na 100 km/h hovorí o čase 2,9 sekúnd a najvyššej rýchlosti 323 km/h. S celkovou hmotnosťou MC20 – 1500 kíl, má byť šoférovanie skutočným športovým zážitkom.

Komunikácia pilota s autom prostredníctvom tohto úžasného interiéru bude naozaj ako z učebnice. Hlavným komunikačným kanálom je nádherný trojramenný volant čalúnený v alcantare s karbónovými prvkami. V jeho tele sa nachádzajú dve najdôležitejšie tlačidlá – štartovací gombík a tlačidlo pre Launch Control. Za volantom sa nachádza digitálny prístrojový panel, vedľa neho, na stredovej konzole zase ovládací panel infotainmentu MIA (Maserati Intelligent Assistent) s uhlopriečkou 10,3“. Ach, a tie sedadlá, koža s Alcantarou, výborným bočným vedením a integrovanou hlavovou opierkou. V tých sa určite bude fantasticky sedieť.

No takmer som zabudol, k dispozícií sú štyri jazdné režimy a to Wet, GT, Sport a Corsa pre okruhové použitie. Je to ale i piata možnosť, ak sa budete chcieť s autom vyšantiť, mód „ESC Off“. Vyzerá, že Maserati vstáva z mŕtvych, a my pevne veríme, že ešte s nami aj dlho bude. Cena MC20 začína na 177 000 €, pričom príchod na trh sa datuje na budúci rok. Taliani pripravujú i úplne elektrickú verziu tohto superšportu, o tej ale viac nesôr, a takisto i variantu bez strechy. I keď bol rok 2020 taký ako bol, Maserati v ňom videlo ideálnu príležitosť začať odznova.

text: M.Lábaj, foto: Maserati