Profituning 2023

Maserati Shamal po novom

12. november 2024Publikoval P. Kovács

Zberateľské restomody letia všade vo svete a teraz prichádza ďalší. Tentoraz zmodernizovali Maserati Biturbo v poňatí vzácneho Shamalu z 90-tych rokov. Svalnatú interpretáciu predstavila talianska manufaktúra Modena Automobili prototypom, ktorý začal život ako kupé Biturbo z roku 1983. Auto sa volá jednoducho Maserati Biturbo Shamal Restomod. Ikonický tvar auta je do značnej miery zachovaný, vrátane rozšírených blatníkov a podivného spojlera umiestneného pred čelným sklom. Nezachované sú zvláštne šikmé podbehy zadných kolies - dizajnový podpis Marcella Gandiniho. Modena Automobili pridáva novú prednú masku so zníženou mriežkou chladiča, väčšími prívodmi vzduchu, splitterom, pri čom sú samozrejmosťou LED svetlomety.

Nová zadná časť si zachovala mohutné štvorkoncovky výfuku, medzi ktoré ale pribudol agresívny difúzor. Modena Automobili pridáva nové zadné svetlá aj tmavú lištu s výrazným nápisom. Veľký spojler sa na bokoch zakrivuje nadol a spája so sviežou karosériou pre hrubší a vyšší vzhľad. Ako by ste aj mohli očakávať, úpravy karosérie sú z veľkej časti z uhlíkových vlákien. Obrázky interiéru zatiaľ nie sú k dispozícii, vieme ale o digitálnom prístrojovom panely, ktorý si zachováva oválny dizajn Shamalu.

Pod aktualizovaným kabátom si toto staré Biturbo požičiava veľkú časť svojej pohonnej jednotky z nového Ghibli. To zahŕňa aj 3,0-litrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami, ktorý je tu rozmasírovaný na 500 koní. Na zadné kolesá putuje sila cez osemstupňovú aickú prevodovku ZF využívajúcu hnací hriadeľ a diferenciál Ghibli. Pod kasňou nájdete výkonné brzdy Brembo, úplne nové odpruženie, nový zadný pomocný rám a 18-palcové kolesá.

Prototyp je už hotový, pri čom spoločnosť Modena Automobili má v pláne vyrobiť 33 kusov Shamalov so širokými možnosťami individualizácie s nezanedbateľnou počiatočnou cenou okolo 638 000 amerických dolárov. Nie je zatiaľ jasné, kedy začne výroba, spoločnosť stále dokončuje detaily prototypu, čo by sa malo ukončiť niekedy na jar 2025...

text: P.Kovács, foto: Modena Automobili