Profituning 2021

Mazda CX-60

16. marec 2022Publikoval M. Lábaj

Mazda prichádza na európsky trh s novým modelom CX-60. Aj keď sa na prvý pohľad zdá, že vyzerá veľmi podobne ako doterajšie vozidlá v skutočnosti sa pod povrchom skrýva úplne nová platforma. Prvýkrát Mazda využíva plug-in hybridný pohon e-Skyactiv PHEV avšak stále s poriadnym benzínovým motorom.

PHEV verzia kombinuje atmosférický 2,5-litrový benzínový motor s výkonom 192 koní (141 kW) a krútiacim momentom 261 Nm. Systémový výkon dopĺňa elektromotor so 135 konskými silami (100 kW) a 250 Nm. Kombinovaný výkon hybridnej sústavy je stanovený na 327 k (241 kW) a 500 Nm. Dynamické parametre v tabuľke hovoria o zrýchlení z nuly na 100 km/h v čase 5,8 sekúnd, najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 200 km/h v hybridnom režime. Bez naštartovania spaľovacieho motora CX-60 dosiahne najviac 140 km/h.

V podvozku je ukrytý lítium-iónový akumulátor s kapacitou 17,8 kWh. Iba na elektrický pohon podľa stanovených cyklov Mazda zájde 63 kilometrov. Čím nás Mazda ale prekvapila, je oznámený príchod mild-hybridných verzií so šesťvalcovými agregátmi. V prípade benzínového motora to bude 3,0-litrový radový šesťvalec, ak sa rozhodnete pre naftový pohon, v ponuke bude evolúcia dva-dvojky, čiže po novom šesťvalec e-Skyactiv D s objemom 3,3-litra. Za každým motorom je nová 8-stupňová prevodovka, ktorá pracuje s viac lamelovou spojkou.

Ohľadne vzhľadu exteriéru je CX-60 navrhnutá v známom dizajnovom jazyku Mazdy. Malé zmeny nájdeme v prednej maske, do ktorej sú zapustené LED pásiky od hlavných svetlometov. Dizajnovou aktualizáciou prešli aj tie, dostali vertikálne umiestnenie do tvaru písmena L. Zadná časť ostáva typická pre Mazdu s jemne pridvihnutými kufrovými dverami, akurát však s novým svetelným podpisom. SUV obúva disky v rozmedzí od 18 do 20 palcov a na výber je z ôsmich odtieňov farby. U nás sú k dispozícií 4 stupne výbavy – Prime, Exclusive, Homura a Takumi. Základná verzia štartuje na sume 48 890 €.

text: M.Lábaj, foto: Mazda