Profituning

McLaren 765LT

25. marec 2020Publikoval M. Lábaj

Britský výrobca superšportových automobilov predstavil najnovší šíp v podobe modelu 765LT. Základom novinky je raketa 720S, McLaren však aj pri svojom najlepšom aute stále videl priestor pre doladenie, prípade doostrenie vlastností. V krátkosti je 765LT ľahšia, výkonnejšia a ešte viac zábavnejšia.

Výkon pochádza zo známej pohonnej jednotky. 4,0-litrová V8 označená M840T je preplňovaná twin-turbom a pri tomto modeli bola naladená na 765 koní (563 kW) a 800 Nm. Plné stádo sa opiera do kolies pri 7500 ot/min. V rámci znižovania hmotnosti motor dostal nový výfukový systém z titánu, ktorý ušetril 40% hmotnosti voči oceľovému potrubiu. Zvuk vychádza zo štvorice koncoviek vyúsťujúcich medzi zadnými svetlami. 765 koní však prv ako kolesá krotí 7-stupňová dvoj-spojková prevodovka. I tá bola doladená. Radenie stupňov prebieha teraz o 15% rýchlejšie. McLaren vďaka nej vie zrýchliť z nuly na 100 km/h za 2,8 sekúnd. Dvojnásobok, teda 200 km/h prekoná za 7,2 sekundy.

Hmotnosť sa znižovala všade kde to bolo možné. Na LT osadili aerodynamický paket, ktorého každučká časť je vyrobená z uhlíkových vlákien. Všetko od predného splittera, nárazníka, spodného krytu, bočných prahov, zadného nárazníka a difúzora až po väčší „Longtail“ aktívny spoiler je z ľahkého materiálu. Na superšporte boli taktiež použité tenšie sklá. Bodykit zvýšil prítlak auta o 25%, no na váhe ušetril až 80 kíl. Suchá hmotnosť 765LT v najľahšej špecifikácií je 1229 kilogramov. Samozrejme, odvážené bez rádia a klimatizácie, ak by ste ich chceli v aute mať, McLaren si za montáž neúčtuje nič. V interiéri žiaden luxus nehľadajte. Maximálne ľahké škrupinové sedadlá s čalúnením Alcantarou výborne podržia telo, no extra pohodlie od nich čakať nemožno.

Aj podvozok 765LT bol prekalibrovaný. Inžinieri nahrali vylepšené algoritmy do riadiacej jednotky aktívnej kontroly stability a vymenili struny tlmičov za silnejšie kusy s pomocnými pružinami. Šíp bol na prednej náprave rozšírený o 6 a znížený o 5 milimetrov. I riadenie dostalo ostrejší prevod. McLaren zároveň lieta na nových ultraľahkých kovaných diskoch, ktoré boli pre toto auto špeciálne navrhnuté. Čierne 10-lúčové disky sú obelené v kvalitnej pneumatike Pirelli P Zero Trofeo R. A dokonca aj skrutky, ktorými sú kolesá pripevnené k náprave sú vyrobené z titánu. Brzdenie okrem aktívneho krídla zabezpečujú karbón-keramické kotúče a strmene z modelu Senna. Zaujímavosťou je technológia chladenia bŕzd prebratá z F1. Vďaka nej sú brzdy pri najvyššom zaťažení chladnejšie o 50 stupňov.

Automobilka ale ponúka aj množstvo doplnkovej a príplatkovej výbavy. Tie síce zvýšia hmotnosť superšportu, úmerne sa zvýši pohodlie a luxus. Ostáva tak na majiteľovi, či si zvolí cestu luxusného cestovania alebo ultimátneho okruhového nástroja. McLaren vyrobí iba 765 kusov 765LT. Prvé exempláre by mali k majiteľom doraziť už v septembri tohto roka.

text: M.Lábaj, foto: McLaren