PKW 2

Mercedes 450 SLC 2JZ

15. február 2020Publikoval M. Lábaj

Teraz na chvíľu zavítame do krajiny vychádzajúceho slnka, viem, toto slovné spojenie je už natoľko otrepané, že dokonca sami Japonci na vás zazrú keď to pred nimi spomeniete. Radšej teda uvediem Japonsko ako krajinu nekonečných možností automobilového tuningu. S kombináciou slov, čísel a písmen, ktorá nasleduje, sa veru tak veľmi často nestretávame. Ak vôbec.

Predstavujem vám Mercedes-Benz 450 SLC s neobyčajným motorom. Dlhý predok tohto SLC-čka skrýva totiž jednu z najväčších legiend japonského automobilového priemyslu. A tou je agregát 2JZ-GTE, známy najmä zo štvrtej generácie Toyoty Supry. Šesťvalcový trojliter nahradil pohoďácku 222 koňovú V8 s objemom 4,5 litra. Tam, kde dakedy bola pokojne usadená pravá časť osemvalca, dnes sídli turbo TD06 z Mitsubishi. Aj keď 2JZ posiela na zadné kolesá živých 450 koní, o žiadny výkonný športiak, s ktorým zažijete hromadu adrenalínu za volantom nejde. Motor spolupracuje s aickou 4-stupňovou prevodovkou z Toyoty Aristo. O ich harmonické nažívanie spolu so zvyškom auta sa stará radiaca jednotka MoTeC M600 skrytá pod koberčekom na spolujazdcovej strane. Vďaka nej všetko funguje presne tak, ako má.

Zvonku Mercedes-Benz žiadnym spôsobom nedáva najavo svoj výkon. Žiadny agresívny výraz, či viditeľné zníženie. Jedine spredu dokážeme spoznať, že sa nejedná o obyčajné 450 SLC. Skrytý charakter máličko prezrádza predný spoiler s logom AMG a párom hmlových svetiel. Všetko ostatné je pôvodné. Naozaj? Pozrime sa ešte raz. Ani vy ste to nezbadali? No predsa tie kolesá, vyzerajú veľmi, veľmi podobne ako originálne fabrické hviezdice. Ale nie sú to oni. Okrem toho, že majiteľ tohto Mercedesu je zubárom, má aj vlastnú firmu na výrobu kolies, ktorá sa nazýva HWA Asteroid Wheels. HWA vyrába disky inšpirované hviezdicovými tvarmi, avšak v omnoho širšej ponuke rozmerov ako ostatný nemecký výrobcovia.

Decentný znížený postoj vytvárajú tieto 17-palcové disky s tlmičmi od spoločnosti Bilstein. Za kolesami sa krčia veľké drážkované kotúče s kombináciou strmeňov značky Brembo, na prednej náprave vypožičané z Ferrari F50 a vzadu z F430. Pôvodný interiér bol z veľkej časti zachovaný, sedačky ponúkajú nekonečný komfort kresla z obývačky, no zmenilo sa pár drobností. Majiteľ vymenil volant, pretože ten pôvodný bol fakt príšerný, obrovský s tenkým vencom, no proste ako z autobusu. Staro-nový volant oveľa vylepšil pôžitok z jazdy, navyše, hodí sa do kabíny perfektne, pochádza totiž z dobových AMG modelov. Automobily vychádzajú z linky v radoch, s rovnakým výrazom, s rovnakou dušou. No toto bol pekný príklad, ako majiteľ vložil kúsok seba do svojho stroja. Z obyčajného SLC-čka sa stalo auto s vlastnou osobnosťou.

text: M.Lábaj, foto: Mark Riccioni - speedhunters.com