Profituning 2021_2

Mercedes-AMG C43

04. máj 2022Publikoval M. Lábaj

Mercedes triedy C dostal facelift pre modelový rok 2022, základné verzie predstavené už boli, teraz ostáva priestor pre vrcholné motorizácie s prívlastkom AMG. Začíname od AMG C43 s preplňovaným dvojlitrom.

Spredu spoznáme novú C43 AMG skrz nových svetlometov a najmä prednou maskou so zvislými chromovanými rebrami a tiež nárazníkom AMG s otvormi pre prívod vzduchu. Chróm však viac nehľadajte, všetky ostatné doplnky sú lakované v čiernej farbe a to od prahov dverí, cez lemy okolo okien až po zadný difúzor so štvoricou okrúhlych koncoviek. Oblý zadok rozdeľuje mini spojler na kufrových dverách.

Kvôli čomu sme tu je však motor. Mercedes-AMG v novej C43 využíva elektrické turbodúchadlo z monopostu F1. Radový benzínový štvorvalec s objemom 2,0 má vďaka nemu okamžité reakcie na pravý pedál v celom spektre otáčok. Motor pod kódovým označením M139l produkuje fantastických 408 koní (300 kW) a 500 Nm, funkcia overboost krátkodobo dokáže zvýšiť výkon o ďalších 14 koní. C43 využíva 48 Voltovú palubnú sieť, ktorá napája elektromotor na turbe ale aj štartér-generátor (RSG) druhej generácie. RSG zabezpečuje okrem plachtenia a rekuperácie energie aj samotný overboost.

Výkon spracováva 9-stupňová prevodovka s viacerými spojkami a rozdeľuje ho medzi nápravy s permanentným pohonom 4Matic v pomere 31:69 – predok, zadok. Okrem mnohých jazdných režimov disponuje aj funkciou Race Start, teda čo najefektívnejší rozbeh z pokoja. Sedan C43 tak dokáže vyšprintovať na 100 km/h za 4,6 sekundy, kombíku to trvá o 0,1 sekundy dlhšie. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 kilometrov za hodinu, v prípade príplatkového paketu AMG Driver's Package, ktorý obsahuje 19 alebo 20-palcové disky, odblokujú maximálku na 265 km/h. Štandardom sú 18-palcové disky kolies.

AMG Ride Control so systémom adaptívneho tlmenia a riadením zadnej nápravy sú štandardnou výbavou modelu C43. Brzdnú silu zabezpečujú štvorpiestikové pevné strmene s vnútorne chladeným 370 mm kotúčom vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene s 320 mm kotúčom na zadnej náprave. V interiéri nájdeme veľkú podobnosť s triedou S. Na prístrojovej doske sa nachádzajú dva displeje, pred vodičom je 12,3" obrazovka, zatiaľ čo k infotaimentu MBUX a nastaveniu vozidla sa pristupuje cez dotykový 11,9“ displej. Cenovku ani presný príchod na trh Mercedes ešte neprezradil. A pozor, nová C63 AMG bude k dispozícií už iba ako plug-in hybrid.

text: M.Lábaj, foto: Mercedes-AMG