Profituning 2021_2

Mercedes-AMG predstavil zbrusu nové SL

03. november 2021Publikoval M. Lábaj

Kto by to povedal, že jedným z najstarších modelov značky Mercedes, ktoré sa doteraz držia na trhu bude práve kabriolet SL. Trieda SL je tu už s nami takmer 70 rokov a pred pár dňami bola predstavená jej nová generácia. R232 sľubuje úplne novú techniku, Mercedes udáva, že pod karosériou sa neukrýva nič či už z predošlej generácie alebo AMG GT. Všetko je iné.

Nové SL-ko zároveň nahrádza model AMG GT Roadster, čo znamená, že trieda SL sa bude predávať už len pod značkou Mercedes-AMG. Aj napriek tomu, že predok má veľa ostrých hrán, tvary karosérie sú uhladené. Mercedes zvolil na prednú časť obrovskú masku Panamericana s vertikálnymi rebrami. Svetlá sú voči zvislej osi tenšie, narástli však do šírky. Pripomínajú pohľad triedy CLS. Dizajn výborne schoval dojem nekonečne dlhej prednej kapoty. Zadná časť je zaoblená ešte viac. Nárazník ukrýva štvoricu výfukových koncoviek s decentným difúzorom. Z kufra sa vysúva aktívny spojler v 6-tich rôznych nastaveniach.

Kabriolet v batožinovom priestore nosí plátenú strechu so zadným vyhrievaným oknom. Strecha sa dokáže rozložiť za 15 sekúnd, a to do rýchlosti 60 km/h. Plátená strecha ušetrila voči hard-topu 21 kilogramov, čím tiež prispieva k celkovému nižšiemu ťažisku auta. Kabína je oproti starším generáciám oveľa väčšia. Mercedes do nej dokonca napchal i zadné sedadlá. Sedenie 2+2 sa v núdzovom prípade určite zíde, podľa udávaných informácií sa tam bez problémov zmestia osoby do výšky 1,5 metra. V interiéri je to Mercedes, aký ho poznáme už dlho. Najnovší informačno-zábavný systém MBUX sídli na stredovom displeji s uhlopriečkou 11,9-palca. Prvýkrát sa tento displej dá nakláňať v rozmedzí 12° až 32°. Pred vodičom je 12,3-placový digitálny prístrojový panel a head-up displej s rozšírenou realitou.

Mercedes-AMG SL poháňa známa twin-turbom preplňovaná jednotka s objemom rovných 4-litrov. Automobilka zatiaľ ponúka tento motor v dvoch výkonových verziách, a to SL 55 a SL 63. SL 55 ponúka 475 koní (350 kW) a 700 Nm krútiaceho momentu. Vyššia verzia SL 63 ukrýva až 585 konských síl (430 kW) a 800 Nm. Prvýkrát je výkon rozdelený na všetky štyri kolesá cez pohon 4Matic+. Ten spolupracuje s 9-stupňovou prevodovkou AMG Speedshift MCT, ktorá má i funkciu launch control. Silnejšie AMG vy šprintuje z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy a najviac sa rozbehne na 315 km/h. Alternatívne údaje sú 3,9 sekundy a 295 km/h.

Okrem pohonu všetkých kolies je SL dostupné aj s natáčaním všetkých kolies. Pohon 4Matic+ zahŕňa variabilné vektorovanie krútiaceho momentu a elektromechanickú spojku na prednej náprave. V SL 63 štandardne nájdeme zadný elektronický samosvorný diferenciál, v prípade 55-tky si ho ale musíte priplatiť. Mercedes v doplnkovej výbave ponúka aj karbón-keramické brzdy a 9 rôznych typov diskov kolies, vrátane 21-palcových kovaných AMG ráfikov. Nová generácia Mercedesu-AMG SL počíta s príchodom na trh už budúci rok. Sumy v cenníkoch ostávajú dovtedy nezverejnené.

text: M.Lábaj, foto: Mercedes-AMG