MH3 turbo...
Najúspešnejšie pretekárske cestovné auto všetkých čias: titul majstra sveta, dva tituly majstrov Európy, viac ako 60 národných majstrovstiev – vrátane dvoch tituly v nemeckom šampionáte cestovných áut – a viac ako 1000 celkových víťazstiev v rôznych národných a medzinárodných automobilových pretekoch. Titul, ktorý si vybojovalo BMW E30 M3 v divokých osemdesiatych rokoch platí dodnes, preto sa divízia MANHART Classics Cars rozhodla zušľachtiť kópiu E30 M3 značkou „MH3 3.5 TURBO“.
Nemecký úpravca sa už v 80. a 90. rokoch nevyhýbal komplexným technologickým premenám - vozidlá E30 M3 v tej dobe vybavili šesťvalcovými motormi z E28 M5 (M88) alebo E34 M5 (S38). V prípade aktuálneho projektu nahradila legendárny 2,3-litrový vysokootáčkový štvorvalec jednotka ALPINA B7 S Turbo.Pôvodne tento klasický 3,5-litrový radový šesťvalec produkoval 330 koní a 500 Nm, čo s maximálkou 260km/h urobilo z modelu B7 S Turbo (BMW E12) v tom čase najrýchlejší sériovo vyrábaný sedan na svete.
Po úpravách turbodúchadla a medzichladiča sa dá teraz výkon cez regulátor plniaceho tlaku posunúť na maximálnych 405 k a mohutných 650 Nm. Výfukové plyny hučia do otvoreného priestoru cez zákazkový výfukový systém Manhart, sila motora sa prenáša na zadné kolesá cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku a diferenciál Drexler s 25-percentnou lamelovou uzávierkou a prídavným chladičom. Aby sa ešte viac podčiarklo dedičstvo motoristického športu, namontoval sa karbónový predný spojler a zadný spojler s karbónovými krídelkami, z ktorých každý pripomína ultimátny E30 M3 Sport Evolution.
Okrem toho má MH3 3.5 TURBO matný zelený fóliový šat, ku ktorému čierne zadné svetlá a smerovky kontrastujú oveľa menej ako okolité červené akcentné línie. Tie nechýbajú ani na ráfikoch vlastnej výroby z ľahkej zliatiny - kolesá MANHART Concave One v klasickom usporiadaní s dvoma lúčmi majú rozmer 8,5x19 palcov s pneumatikami 215/35 R19 vpredu a 9,5x19 palcov s pneumatikami 245/30 vzadu. Spoza lúčov diskov krásne svietia strmene brzdového systému Manhart, ktoré sa vpredu hryzú do perforovaných kotúčov 330x32mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi Brembo. Vzadu boli perforované brzdové kotúče kombinované s OEM plávajúcimi strmeňmi E30 M3. Optimálnu priľnavosť kolies k vozovke a mimoriadne agilné ovládanie zaisťuje nastaviteľné odpruženie s komponentmi od H&R.
Pri priestore pre cestujúcich sa v BMW MH3-ke netreba báť askézy motoristického športu. Pasažierov víta originálne kožené čalúnenie v kardinálnej červenej, trojramenný športový volant Momo s priemerom 350 milimetrov a pekná drevená hlavica radiacej páky s logom Manhart. Pekným detailom je dátový displej integrovaný do ľavej časti stredového vetracieho otvoru, ktorý informuje vodiča o mnohých životných znakoch turbomotora B7 S...
text: P.Kovács, foto: Manhart Performance