Motoristi oslávili sviatok práce...

04. máj 2017Publikoval P. Kovács

Prvý máj je vždy o oddychu, rodiny sa vyberú rôznymi smermi, aby strávili pohodový deň štátneho sviatku. V tento deň sa všade konajú rôzne majálesy, avšak pravý "autoholik" si nevystačí s pečenou klobásou a dychovkou. Pre tých sa núka možnosť osláviť sviatok práce - presnejšie tvrdej práce na autách, v rámci nejakého motoristického podujatia, akým je už tradičný Power fest s prívlastkom "Drag, Drift a Tuning majáles". Ten sa aj tento rok usporiadal 1.mája na okruhu Slovakia Ring a ponúkol všetkým milovníkom výnimočných áut pohodový relax, presiaknutý najväčšou koncentráciou konských síl.

 

Uvoľnená a priateľská atmosféra, úsmevy na tvárach, preplnené kapacity pamäťových kariet v mobiloch a všade prítomný zápach benzínu či spálených gúm. O tomto je oslava jedinečných áut a motoristického športu. Power fest je postavený hlavne na profesionálnych šprintérskych závodoch, do ktorých sa tento krát registrovalo 161 vozidiel - motocyklov a automobilov z piatich krajín. Celodenné merané duely najrozličnejších áut sa jazdili na cieľovej rovinke okruhu, aby sa po finálových jazdách určili víťazi v jednotlivých kategóriách. Najlepší absolútny dosiahnutý čas 6,883s. pri rýchlosti 176km/h spomedzi áut získal domáci pretekár Erik Fehér s vozidlom Nissan Skyline s výkonom cez 1000 konských síl. V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal rakúsky pretekár Markus Rottensteiner na preplňovanom drag špeciáli Honda CBR, ktorý zajazdil čas 5,866s. a dosiahol na 201-metrovej trati max. rýchlosť 212km/h.

 

Okrem fanúšikov extrémnej priamočiarej jazdy si na svoje prišli aj milovníci páličov pneumatík v kontrolovanom šmyku, keďže sa konali aj medzinárodné preteky v driftingu. Divácky atraktívne dynamické disciplíny boli okorenené statickou ukážkou prestavby nových či starých áut, ktorú mal v paddocku ringu na starosti organizačný štáb seriálu Car Fans Cup. Zišlo sa tu vyše 140 kúskov, z ktorých všetky boli niečím výnimočné a vzácne a mnoho z nich sa obecenstvu predstavili v rozhovoroch s majiteľmi na "show & shine" plachte. Svoje vyhradené miesto tu mali navyše i účastníci oficiálneho Subaru meetingu, z ktorých viacerí využili dokonca i možnosť zúčastnenia sa exhibičných jázd na šprintérskej trati. Bonusom v aj tak nabitom programe bolo motokaskadérske vystúpenie českého profesionála, vďaka ktorému rev motorov neutíchol ani počas obedovej prestávky.

 

Výsledky šprintov na 201m (víťazi v jednotlivých kategóriách):

Autá trieda PROFI:

P2: David Metzner (Fiat Cinquecento turbo) Poľsko

P3: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko

P4: Robert Nagy (drag Tatra) Slovensko

P5: Matej Káčer (Honda CRX) Slovensko

P6: Hegyi Béla (VW Polo) Maďarsko

Autá trieda STREET:

S0: Tomáš Drexler (Škoda Favori) Česká republika

S1: Pintér László (Fiat Punto GT) Rakúsko

S2: Marian Nemec (Honda Integra) Slovensko

S3: Tomáš Trzuba (Fiat Coupe Turbo) Slovensko

S4: Matej Farkaš ( Audi 90 Quattro ) Slovensko

S5: Zsolt Jóba (Nissan GTR) Slovensko

S6: Michal Gécy (Seat Leon) Slovensko

S7: Jakub Michalka (Alfa Romeo 156) Slovensko

Absolútni víťazi:

1. Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko

2. Zsolt Jóba (Nissan GTR) Slovensko

3. Milan Bartek (Audi S8) Slovensko

 

MOTOCYKLE:

M1: Lukáš Schiffer (Yamaha R6) Slovensko

M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750) Slovensko

M3: Radovan Mačai (Yamaha R1) Slovensko

M4: Ondrej Cerovský (Kawasaki ZX10R) Slovensko

M5: Markus Rottensteiner (Honda CBR 1000RR) Rakúsko

výsledky drifting:

1.Magyar Tamás, Mercedes (HU), 2.Petri Róbert, BMW (HU), 3.Franz Kuncic Nissan (A), 4.Bimbó József, BMW (HU)

 

V najsilnejšej streetovej kategórii si zajazdila aj upravená RS6-ka.

Víťazom kategórie Profi2 sa stal Poliak Dawid Metzner na preplňovanom Fiate Cinquecento.

7,6-sekundový čas a striebro v triede Street4 patrilo Zsoltovi Bolacsekovi z Maďarska.

Monster Girls si zapózovali aj pri Civicu turbo, ktorého naháňa Milan Šovčík.

Aj keď sa kvôli poruche do finálových jázd nedostal, absolútne najlepší čas spomedzi áut dal 1000-koňový Skyline Erika Fehéra.

Predčasne jmusel odstúpiť zo závodov aj "Red killer".

Šprinty si vyskúšal aj stylingový guru Filip Barcaj.

7-sekundový čas a pevné nervy vo finálových vyraďovačkách postačili Bélovi Hegyimu k získaniu zlata v Profi6-ke.

Extrémna koncentrácia konských síl bola zabezpečená aj v paddocku...

Technická porucha zastavila žiaľ aj drag veterána Miklósa Gyetvaiho a jeho legendárneho malucha "Dragposlki".

Bomby dávala aj fabia 4x4 2.0 turbo z dielne Matlovič racing.

Rakúšan Markus Rottensteiner si zase prišiel na Power fest pre najcennejšiu trofej.

Streetovú techniku prevetral držiteľ národného šprintérskeho rekordu "Mini".

Stunt show predviedol český profesionál Mirek Frey.

Driftingové preteky ovládol "Terrorbenz".

A svoj pohár si v rámci Monster energy eventu odjazdenom na zadnom variante okruhu prevzal aj raper EGO.

...a ďalšie dôležité atribúty k Power majálesu...

V stylingovej zóne sa na plachte Car Fans Cup vystriedalo množstvo prekrásnych kúskov.

Obšírny materiál o dianí v paddocku vám prinesieme čoskoro...

foto: SŠA, www.zrychlenie.sk