Motoristický majáles rozburácal Slovakia Ring

02. jún 2016Publikoval P. Kovács

V areáli okruhu Slovakia Ring bolo počas Power festu opäť poriadne horúco. A horúci bol vďaka tropickým teplotám nie len vzduch, ale aj asfalt, ktorý 29.mája ponúkol vhodný povrch pre šprintérov na jednej aj dvoch stopách a takisto aj pre driftérov. Tradičné podujatie s doplnkovým názvom "Drag, Drift a Tuning majáles" prilákalo veľký počet profesionálnych aj amatérskych pretekárov, divákov ale aj majiteľov vzácnych áut. Počas slnečného dňa panovala pohodová nálada a dilema návštevníkov vybrať si z bohatého programu, ktorý zahŕňal okrem závodov v kontrolovanom šmyku a drag racingu v cieľovej rovinke aj stylingovú súťaž Car Fans Cup, zraz Subaru, predstavenie slovenského superšportu Brutal, sexi car wash, Motul motokaskadérsku show aj exhibíciu gymkhana.

 

Do 2.kola MSR šprintov áut a motocyklov sa registrovalo celkovo 134 vozidiel zo Slovenska, Čiech, Maďarska, Rakúska a Poľska - z toho 37 motocyklov a 97 automobilov. Zápoleniam na trati o dĺžke 1/8 míle však neprijala konštelácia hviezd a tak sa kvôli množstvu technickým problémom do finálových jázd nedostalo viacero špičkových áut, ktorých piloti tak prišli o cenné body šampionátu. Najlepší absolútny dosiahnutý čas 6,077 s pri rýchlosti 208 km/h spomedzi áut získal maďarský pretekár Vida Balázs na dragstri Chevy Camaro s výkonom okolo 1400 koní. V triede Motocykle cenu za absolútne najlepší čas prevzal rakúsky pretekár Markus Rottensteiner na preplňovanom drag špeciáli Honda, ktorý zajazdil neuveriteľný čas 5,855 s. a dosiahol na 201-metrovej trati max. rýchlosť 208km/h. Najväčším lákadlom bol ale najvýkonnejší špeciál strednej Európy "Predátor", ktorý od južných susedov doviezli predviesť exhibičné jazdy. Dragster s výkonom 2500 konských síl po zahriatí pneumatík vyvolal seizmické chvenie v okolí Orechovej Potône, v kúdole dymu vykreslil 200-metrovú gumovú čiaru a v poslednej časti dráhy žiaľ skončil v štrku.

Prvé 4 zatáčky variantu č.3 boli výzvou pre majstrov jazdy bokom, ktorých sa tu zišlo celkovo 52, aby sa zapojili do boja o trofeje v rámci domáceho šampionátu King of Drift Slovakia, ale aj seriálov našich južných a západných susedov. Veľmi rýchla trať si vyžaduje obrovský výkon, preto sa tu každoročne schádzajú väčšinou extrémne mašiny triedy PRO, ktoré ale tento rok doplnili aj menej radikálne "streetové" stroje. Na záver finálových súbojov sa spomedzi slovenských driftérov najvyššie umiestnil Košičan Roman Kolesár na špeciáli BMW E46 M3.

 

Obsiahlu reportáž o tomto podujatí vám ponúkneme v júlovom vydaní dvojmesačníka Power magazine.

 

Výsledky šprintov na 201m (víťazi v jednotlivých kategóriách):

Autá trieda PROFI:

P2: Dalibor Galica (Fiat Uno turbo) Slovensko

P3: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko

P4: Vida Balázs (Chevrolet Camaro) Maďarsko

P5: Pavol Buček (Tiger racing) Slovensko

P6: Bántó András (VW Golf 2) Maďarsko

Autá trieda STREET:

S0: Andrej Rýs (Škoda Rapid) Slovensko

S1: Peter Sládeček (Honda Civic) Slovensko

S2: Juraj Holečko (Seat Ibiza) Slovensko

S3: Tomáš Trzuba (Fiat Coupe Turbo) Slovensko

S4: Matej Farkaš ( Audi 90 Quattro ) Slovensko

S5: Ondrej Vasičák (Audi RS6) Slovensko

S6: Ján Klimek (Seat Leon) Slovensko

S7: Ivana Kabátová (BMW 335xD) Slovensko

 

Absolútni víťazi:

1.Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Slovensko

2.Wolfgang Koch (Dragkart) Rakúsko

3.Ivana Kabátová (BMW 335xD) Slovensko

MOTOCYKLE:

M1: Lukáš Schiffer (Yamaha R6) Slovensko

M2: Piotr Koziolek (Suzuki GSX-R) Poľsko

M3: Štefan Szabó (Kawasaki ZZR1400) Slovensko

M4: Stano Poživenec (Suzuki GSX-R) Slovensko

M5: Markus Rottensteiner (Honda CBR 1000RR) Rakúsko

 

Výsledky drifting:

trieda PRO: 1.Marko Zakouřil, BMW M5t (ČR), 2.Martin Kokeš, BMW E30 (ČR), 3.Roman Kolesár BMW M3 (SK), 4.Norbert Kováčik, BMW M6 (SK)

trieda PRO2: 1.Gyula Csuka, BMW E30 (HU), 2.Semegi József, BMW E36 (HU), 3.Zamecz Norbert, BMW E30 (HU), 4.Bócsik Oszkár, BMW E30 (HU)

Najväčšiu trofej si spomedzi driftérov bral do Čiech Marko Zakouřil.

Česko-slovenský súboj - Ivan Cich vs. Rudolf Nowák.

Najrýchlejším na štyroch kolesách v rámci šprintov bol Balázs Vida.

Po predstavení verejnosti v paddocku sa slovenský superšport Brutal predviedol aj na dráhe.

V triede Profi3 bojovala aj Fabia 4x4 2.0TFSi z dielne Matlovič racing.

Na Slovakia Ringu sa mimoriadne zadarilo aj Tomášovi Poloncovi z Nitry.

Triede motocyklov kraľoval podobne ako vlani Rakúšan Markus Rottensteiner na preplňovanej Honde CBR.

Pohár si vybojoval aj Jozef Chobot na KTM X-Bow z tímu Procar Motorsport.

 

Nechýbali samozrejme Monster Girls :)

Bronz si v driftingových pretekoch tvrdo vybojoval Roman Kolesár.

Na Slovensko sa na svojej Supre rád vracia aj Attila Ládi .

Spestrením programu bola Motul stunt show v podaní Mireka Freya.

V paddocku sa veru tiež bolo na čo pozerať...

Na dráhe predviedla gymkhanu nabúchaná Impreza.

Scéna, ktorá sa pozbierala v rámci súťaže Car Fans Cup bola pozoruhodná...

...a nechýbali ani  sexi hostesky a moderované show & shine.

foto: SŠA