Profituning

Mustang v štýle JDM?

01. októbra 2020Publikoval M. Lábaj

Vyzerá ako Honda Integra Type R, oblieka jasnú žltú farbu, vpredu má veľký splitter a ešte väčšie krídlo za zadným oknom. Aha ako klame telom. Druhý, ostrejší, pohľad však prezradí, že je to Ford Mustang, v rodovom poradí štvrtý, presnejšie vyrobený v roku 1999. Šťastným majiteľom tohto „kríženca“ je Bryan z Puerta Rica.

Bryan sa zamiloval do áut v momente, keď jeho brat doniesol domov úplné novú Acuru Integru Type R v žltej farbe Phoenix Yellow. Jeho prvým autom bol Mustang, na ktorom jazdil 4 roky. Za tým skončil pri modeli Neon SRT-4 od Dodge, s ktorým na rovnej dráhe dokázal udržať krok aj so štvorkolkou ako Mitsubishi Lancer Evo X. Tento závod však pre Bryana nedopadol ideálne. Evo mu síce uniklo len o polovicu dĺžky auta, no pri brzdení za cieľovou čiarou stratil zadok jeho Neonu priľnavosť a teda obaja (Bryan a Neon) skončili v zábranách. Nanešťastie nikto nebol pri nehode zranený, i Bryanovi sa podarilo bezpečne z auta vyviaznuť. Potom si od pretekov dal menšiu prestávku.

Nevydržalo mu to ale dlho. Pozornosť obrátil na okruhové preteky a ako nástroj si vybral spomínaný žltý Ford Mustang s 3,8-litrovou V6 pod kapotou. Už-už takmer v aute bola aj V8-čka, nakoniec ale rozhodlo váženie. S menším motorom mal totiž Mustang ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravy – teda 50/50. Motor ale neostal sám, pribudol k nemu kompresor ProCharger P-1SC HO s medzichladičom. Netlačí veľa, iba 7 psi (0.5 bar), V6-tka s ním však má krásne lineárny priechod výkonom. Odmerali jej najvyšší výkon 292 koní a 395 Nm na kolesách, čo sú podľa Bryana dostatočné hodnoty na skvelú zábavu. Výfuk je vyskladaný na mieru, zvody dodala firma JBA, ostatné komponenty vyrobili v Speed Technology PR. Ľahšie dýchanie zabezpečuje športový filter HKS Super Flow, zatiaľ čo palivo dodáva pumpa z Fordu Focus SVT a vstreky pochádzajú z Mustangu Cobra. Na okruhu sa každé kilo počíta, s tým sa musela zmieriť i baterka od Optima Red Top a vodný chladič Mishimoto.

Za motorom je uložená 5-stupňová prevodovka Ford, výkon k nej prenáša závodná spojka SPEC stage 3 a hliníkový zotrvačník. Z Mustangu Cobra je takisto aj zadná náprava s nezávislým zavesením a polosami Ford Racing. A keď už sme pri tom podvozku, Mustang stojí na športových tlmičoch Maximum Motorsport. Z blatníkov vykúkajú 18-palcové disky Volk Racing ZE40 so šírkou 10“ vpredu a 12“ vzadu. Pri pneumatikách zase padla voľba pre Hankook Ventus RS-4 kvôli dobrej muzike za málo peňazí. Na prednej náprave je nainštalovaný i set veľkých bŕzd Rotora.

Exteriér je doplnený o zadné krídlo Voltex Type 2 GT, kapota, predný nárazník a prahy pochádzajú z Cobry, OEM Mustang Bullit vetracie otvory na bokoch, zadný difúzor od spoločnosti Varis a vlastnoručne vyrobený predný splitter. Žltá farba je takisto z originálneho vzorkovníka, nájdete ju pod názvom Chrome Yellow. Interiér plní bezpečnostné úlohy, športové sedadlá poskytla firma Status Racing a spolu so 4-bodovými pásmi Takata držia posádku na svojom mieste. Pretekársku atmosféru podčiarkuje športový trojramenný volant Personal Neo Grita a ochranný trubkový rám od ELF Fabrications. Bryan ešte dodal, že Mustang čaká menší odpočinok, samozrejme, raz za čas ho zoberie niekam prevetrať, no sústredí sa na svoje ďalšie projekty.

text: M.Lábaj, foto: Andres Ramirez & Angel Marrero