Profituning

Nahnevaný aristokrat

07. jún 2020Publikoval P. Kovács

Range Rover Velar je zjavenie, ktoré sa nedá nevšimnúť na cestách. Veľké rozmery spárované dômyselným, elegantným dizajnom vzbudzujú rešpekt, ale na rozdiel od nemeckej konkurencie je to úplne iná šálka kávy. Velar je proste pán v obleku a nemusí sa extra ukazovať silou či agresívnym správaním. Aj smoking sa dá ale ušiť natesno, krajčír dokáže vkusnými fígľami vyzdvihnúť maskulínne proporcie a to je prípad impozantného Manhart SV600.

Z pomenovania je nám hneď jasné, že si nemeckí tuneri vybrali k svojmu novému počinu vrcholnú motorizáciu SVAutobiography Dynamic Edition. Kompresorom preplňovaná véosmička objemu 5.0-litra v sérii produkuje úctyhodnú porciu výkonu 550-tich konských síl (405kW) a vyše dva a pol tonový kolos rozbehne na stovku za 4,5 sekundy. Fabrické nastavenie má ale svoje bohaté rezervy, preto sa novou mapou riadiacej jednotky a inštaláciou nového výfuku s klapkami navýšila dávka rozkoše na hodnotu 600k, pri maximálnom krútiacom momente 750Nm. Na export ponúka Manhart navyše aj možnosť montáže športového katalizátora, vďaka ktorému sa spaliny dostanú preč z motora ešte rýchlejšie.

Vizuálne sa Nemci trafili tiež do čierneho. 23-palcové zliatinové disky šírky 10,5" značky Hawke sú priam stvorené pre Velar. Tie dostali vysokorýchlostné obutie s parametrami 285/35 ZR23, takže odvážni šoféri môžu spokojne atakovať tristovku. Ako sme to videli aj v prípade 800-koňovej M8-čky od Manhartu, aj tu sa temný dizajn dotvoril zlatým akcentom, vkusnými polepmi, karbónovými doplnkami a výmenou označení, aby každý vedel , že sa nejedná len o nejaký "obyčajný" Velar. Jedine čo nám zavadzia pri pohľade spredu, je ponechané logo Land Rover - to by sme z masky odstránili a bolo by to na 100% dokonalé :).

text: P.Kovács, foto: Manhart